Teaching Mathematics in English: Applying crucial fundamental tools to support primary students

Thai Thuy Lam Ha1, , Tan Duyen Vo2, Thi Kieu Nguyen1
1 Faculty of Primary and Pre-school Education, Dong Thap University, Vietnam
2 To Ong Vang Language Center, Dong Thap Province, Vietnam

Main Article Content

Abstract

In the current digital era, many international primary schools and also national primary schools have offered bilinguals subjects in students’ studies, especially Maths and Science, so that pre-school teachers should be capable of teaching Maths in English. This article examines the way to use several basic tools in order to increase motivation for Pre-service Primary Teachers  – who have been equipped academic knowledge  fully, can speak English relatively well, and are confident in self practicing and promoting vocabulary.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể và chương trình giáo dục phổ thông mới.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Triển khai thực hiện giáo dục STEM trong giáo dục trung học. Số 3089/BGDĐT-DGTrH ngày 14/8/2020.
Chu, T. H. (2014). Năm hoạt động dạy học theo quan điểm CLIL khi dạy học môn Toán bằng Tiếng Anh. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt 7/2014, 171-174.
Chu, T. H. (2015). Phát triển năng lực dạy toán bằng Tiếng Anh cho giáo viên thông qua kĩ năng đặt câu hỏi. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 60(8A), 129-136. DOI: 10.18173/2354-1075.2015-0173.
Chu, T. H. (2018). Phát triển năng lực dạy học môn toán bằng tiếng Anh cho giáo viên toán trung học phổ thông. Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, Mã số 9 14 01 11.
Franke, M. L., Webb, N. M., Chan, A. G., Ing, M., Freund, D., & Battey, D. (2009). Teacher questioning to Elicit students’ mathematical thinking in Elementary School Classrooms. Journal of Teacher Education, 60(4), 380-392. DOI: 10.1177/0022487109339906.
Nguyen, B. K. (2011). Phương pháp dạy học môn Toán. NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
Nguyen, V. C. (2006). Một số vấn đề chung về đổi mới phương pháp dạy học ở trường trung học phổ thông. Dự án phát triển giáo dục THPT: Đổi mới phương pháp dạy học theo hướng phát huy tích cực nhận thức của học sinh THPT. Tài liệu sản phẩm dự án của nhóm chuyên gia phương pháp dạy học.
Philipp, R. A., Thanheiser, E., & Clement, L. (2002). The role of a children’s mathematical thinking experience in the preparation of prospective elementary school teachers. International Journal of Education Research, 37(2), 195-210. DOI: 10.1016/S0883-0355(02)00060-5.
Kettler, T. (2015). Critical thinking skills among elementary school students: comparing identified gifted and general education student performance. Gifted Child Quarterly, 58(2), 127-136. DOI: 10.1177/0016986214522508.
Visent, C. (2018a). Solving maths word problems, workbook 1. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Visent, C. (2018b). Solving maths word problems, workbook 2. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Visent, C. (2018c). Solving maths word problems, workbook 3. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Visent, C. (2018d). Solving maths word problems, workbook 4. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Visent, C. (2018e). Solving maths word problems, workbook 5. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Visent, C. (2018f). Solving maths word problems, workbook 6. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.