Current management of local education activities for primary school students in Dam Rong district, Lam Dong province
Main Article Content
Abstract
Local education content refers to fundamental or current issues related to local culture, history, geography, economy, society, environment, career guidance, and others. It complements the uniformed national compulsory education curriculum, aiming to equip students with knowledge about their place of residence, foster a love for their homeland, and cultivate a sense of inquiry and application to contribute to solving local problems (Ministry of Education and Training, 2018). At the primary level, local education content is integrated into Experiential Activities, a mandatory educational component in primary schools. However, primary schools in general, and those in Dam Rong District, Lam Dong Province in particular, have not yet given adequate attention to this task. Therefore, to achieve educational goals, the management of local education activities in primary schools must be prioritized. To propose effective measures for improvement, this paper presents an analysis of the current state of local education management based on a survey of 160 administrators and teachers from 5 primary schools in Dam Rong district. The results reveal shortcomings in the management of local education activities for primary students in this locality.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Giáo dục địa phương, học sinh tiểu học, huyện Đam Rông, quản lý hoạt động, tỉnh Lâm Đồng
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình hoạt động trải nghiệm, trải nghiệm hướng nghiệp ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Danh, T. (2023). Literature review on local education for high school students. Dong Thap University Journal of Science, 12(3), 89-99. https://doi.org/10.52714/dthu.12.3.2023.1050.
Ernawati, T., Siswoyo, R. E., Hardyanto, W., & Raharjo, T. J. (2018). Local-wisdom-based character education management in early childhood education. The Journal of Educational Development, 6(3), 348-355.
Hồ, V. T., & Nguyễn, V. Đ. (2022a). Nghiên cứu mô hình tích hợp nội dung giáo dục địa phương trong dạy học liên môn đáp ứng Chương trình Giáo dục phổ thông 2018. Tạp chí Giáo dục, 22(số đặc biệt 11), 6-11.
Hồ, V. T., & Nguyễn, V. Đ. (2022b). Nghiên cứu xây dựng mô hình thực hiện nội dung giáo dục đại phương đáp ứng Chương trình Giáo dục phổ thông 2018. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 18(04), 12-18.
Hồ, V. T., Nguyễn, V. Đ., & Thiều, V. N. (2023). Nghiên cứu quy trình tổ chức hoạt động bồi dưỡng năng lực cho đội ngũ giáo viên đáp ứng yêu cầu triển khai nội dung giáo dục địa phương ở trường phổ thông. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(01S), 19-25. https://doi.org/10.52714/dthu.12.01S.2023.1002.
Nguyễn, T. K. H. (2017). Biên soạn tài liệu lịch sử địa phương Khánh Hòa cấp tiểu học theo hướng tích hợp. Đề tài Khoa học và Công nghệ cấp tỉnh của tỉnh Khánh Hòa.
Nguyễn, T. K. L., & Trần, D. T. N. (2021). Tích hợp nội dung giáo dục địa phương trong hoạt động trải nghiệm cho học sinh tiểu học. Tạp chí Giáo dục, 511(1), 48-53.
Nguyen, V. D., Tran, D. N., Tran, H. H., Phan, T. N., Danh, T., & Tran, H. N. (2021). Blened Learning Model-Based Local Education for Vietnamese Primary School Students. Rigeo, 11(8).
Noor, A. F., & Sugito, S. (2019). Multicultural education based in local wisdom of Indonesia for elementary schools in the 21st century. Journal of International Social Studies, 9(2), 94-106.
Quốc hội. (2014). Nghị quyết số 88/2014/QH13 ngày 28 tháng 11 năm 2014 của Quốc hội về việc đổi mới chương trình, sách giáo khoa giáo dục phổ thông.
Sugiyo, R., & Purwastuti, L. A. (2017). Local wisdom-based character education model in elementary school in Bantul Yogyakarta Indonesia. Sino-US English Teaching, 14(5), 299-308.
Vũ, T. N. (2011). Nghiên cứu biên soạn tài liệu giáo dục địa phương cho một số môn học cấp tiểu học. Đề tài Khoa học và Công nghệ cấp tỉnh của tỉnh Thái Nguyên.
Most read articles by the same author(s)
- Van Thong Ho, Van De Nguyen, Van Nam Thieu, Procedures of capacity training activities for teachers to run local educational contents in high school , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 01S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Viet Tuyen Nguyen, Van Thong Ho, Current educational socialization management at secondary schools in Dong Xoai City, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 01S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thi Hoa Hue Lam, Van Thong Ho, Current management status of Mathematics teaching activities in primary schools in Bao Loc city, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van Thong Ho, Thi Nhanh Nguyen, Managing cultural behavior activities at lower secondary school in Vinh Thanh district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 03S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van Thong Ho, Viet Thu Nguyen, Thi Bach Yen Truong, Current management of training activities for excellent students in secondary high schools in Bu Gia Map District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Tan Dat Truong, Van De Nguyen, Van Thong Ho, Thuy Nhu Phuong Tran, Faculties on activities of training highly qualified human resources: Research in the Mekong Delta , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 7 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Van Thong Ho, Thi Van Kieu Le, Dac Nguyen Nguyen, Literature review on managing cultural education activities of social media used by university students , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van Thong Ho, Huu Duyen Nguyen, Current management of professional team activities at middle schools in Thap Muoi district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van De Nguyen, Van Thong Ho, Trong Nam Phan, Improving the effectiveness of research groups at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 11 No. 3 (2022): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Van Thong Ho, Van Toai Dang, Dac Nguyen Nguyen, An overview of university brand management , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)