Current life skills education management for 5-6-year-old children in kindergartens in Go Quao district, Kien Giang province

Kim Ngan Le1, , Minh Gian Pham2
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Faculty of Social Sciences Teacher Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Life skills play a fundamental role in the comprehensive development of 5–6-year-older children. In kindergartens, life skills education not only equips children with self-service, communication and cooperation skills, but also helps them develop the ability to manage emotions and solve problems, thereby increasing their confidence and the ability to cope with life situations, preparing for the next levels of education. The study surveyed 105 participants, including 13 managers and 92 kindergarten teachers in Go Guao district, Kien Giang province. It was done with online questionnaire survey, direct discussion and interview. The survey results show that the management of life skills education for 5-6-year-old children in kindergartens in this area is highly appreciated in developing children's capacity. However, some limitations in planning, organization and evaluation, and facilities still do not meet the needs of modern education. The study is an important practical basis to help educational managers in Go Quao district to develop management measures for improvement on the concerned issues. 

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2011). Giáo dục kỹ năng sống trong các môn ở tiểu học. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Quốc hội. (2019). Luật số 43/2019/QH14, ngày 14 tháng 6 năm 2019, Luật Giáo dục.
Đào, T. C. H. (2018). Quản lý hoạt động giáo dục kỹ năng sống cho trẻ 5-6 tuổi ở các trường mầm non tư thục. Luận án tiến sĩ Quản lý giáo dục, Học viện Khoa học xã hội, Viện Hàn lâm Khoa học xã hội Việt Nam.
Huỳnh, L. A. C. (Chủ biên), & cs. (2018).Giáo dục kỹ năng sống- Lớp Mầm non. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Huỳnh, L. A. C. (Chủ biên), Nguyễn, T. H., & Ngô, T. P. H. (2023). Giáo dục kỹ năng sống. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Lê, T. T. H. (2023). Giáo dục kỹ năng tự bảo vệ cho trẻ 5-6 tuổi theo tiếp cận trải nghiệm ở các trường mầm non khu vực miền núi phía Bắc. Luận án tiến sĩ Khoa học giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Thái Nguyên.
Nguyễn, T. U. S. (2021). Tổ chức giáo dục kỹ năng sống cho học sinh. Thái Nguyên: NXB Thái Nguyên.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>