Current self-assessment management activities in educational quality accreditation at lower secondary schools in My Tho city, Tien Giang province
Main Article Content
Abstract
This research assessed the current self-assessment management in educational quality accreditation in secondary schools in My Tho city, Tien Giang province. It applied the survey and interview methods with teachers and managers to collect information related to self-assessment. The results show that although schools have implemented self-assessment, there are still some difficulties such as lack of experience, clear guidance documents and lack of initiative in applying effective self-assessment methods. The self-assessment process has not really helped improve the quality of education as desired. The study aims to provide important information for improvement and thus, advancing the quality of education in this area.
Keywords
Educational quality accreditation, secondary schools, self-assessment.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 18/2018/TT-BGDĐT ngày 22/8/2018 về ban hành Quy định về kiểm định chất lượng giáo dục và công nhận đạt chuẩn quốc gia đối với trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018b). Thông tư số 18/2018/TT-BGDĐT ngày 22/8/2018 về ban hành Quy định về kiểm định chất lượng giáo dục và công nhận đạt chuẩn quốc gia đối với trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học.
Bùi, T. H. (2018). Quản lý chất lượng giáo dục: Thực trạng và giải pháp. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, H. T. (2012). Quản lý hành chính nhà nước. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Phan, T. L. (2017). Quản lý chất lượng giáo dục trong các trường phổ thông. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Trần, Q. Đ. (2016). Đánh giá và Kiểm định chất lượng giáo dục trong các trường đại học. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Most read articles by the same author(s)
- TS Hung Cuong Le, Ngoc Hien Huynh, Currently managing career guidance activities for students in secondary schools in Can Duoc district, Long An province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 04S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Hung Cuong Le, Tan Phat Le, Currently managing english teaching based on competce-development at secondary schools in Ninh Kieu district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 04S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)