Current self-assessment management activities in educational quality accreditation at lower secondary schools in My Tho city, Tien Giang province

Hung Cuong Le1, Ngoc Binh Do2,
1 Faculty of Social Sciences Teacher Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

This research assessed the current self-assessment management in educational quality accreditation in secondary schools in My Tho city, Tien Giang province. It applied the survey and interview methods with teachers and managers to collect information related to self-assessment. The results show that although schools have implemented self-assessment, there are still some difficulties such as lack of experience, clear guidance documents and lack of initiative in applying effective self-assessment methods. The self-assessment process has not really helped improve the quality of education as desired. The study aims to provide important information for improvement and thus, advancing the quality of education in this area.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 18/2018/TT-BGDĐT ngày 22/8/2018 về ban hành Quy định về kiểm định chất lượng giáo dục và công nhận đạt chuẩn quốc gia đối với trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018b). Thông tư số 18/2018/TT-BGDĐT ngày 22/8/2018 về ban hành Quy định về kiểm định chất lượng giáo dục và công nhận đạt chuẩn quốc gia đối với trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học.
Bùi, T. H. (2018). Quản lý chất lượng giáo dục: Thực trạng và giải pháp. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, H. T. (2012). Quản lý hành chính nhà nước. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Phan, T. L. (2017). Quản lý chất lượng giáo dục trong các trường phổ thông. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Trần, Q. Đ. (2016). Đánh giá và Kiểm định chất lượng giáo dục trong các trường đại học. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.