Some measures to create knowledge mobile capacity for excellent grade 12 students in teaching solution of exercises chapter "Primitives, calculus,
and applications"

Duong Hoang Nguyen1, Văn Út Nguyễn2,3,
1 Dong Thap University
2 Dien Hai High School, Dong Hai District, Bac Lieu Province
3 Post-Graduate, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

The ability to mobilize knowledge in teaching mathematics is applied to meet the reasonable recall of previously-acquired knowledge and methods, helping to properly solve the posed problem. Primitives, integrals and applications are quite abstract topics with many practices, so there are many opportunities to foster knowledge mobilization capacity for students, especially stronger ones. The article proposes some measures to foster knowledge mobilization capacity for good students in grade 12 in teaching and solving exercises in chapter "Primitives, integrals and applications".

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).
Đào Tam (chủ biên), Lê Hiển Dương. (2009). Tiếp cận các phương pháp dạy học không truyền thống trong dạy học Toán ở trường Đại học và trường phổ thông, Nxb Đại học Sư Phạm, Hà Nội.
Huỳnh Thanh Tranh. (2013). Bồi dưỡng năng lực huy động kiến thức cho học sinh trong dạy học giải bài tập Hình học 11, Luận văn thạc sĩ, Trường Đại học Cần Thơ.
Lê Đình Quân. (2007). Phát triển năng lực huy động kiến thức cho học sinh trong dạy học kiến tạo, Luận văn thạc sĩ, Đại học Vinh, Nghệ An.
Luật giáo dục. (2019). Nxb Chính trị Quốc gia Sự thật.
Nguyễn Anh Thương. (2020). Phát triển năng lực giải toán cho học sinh khá giỏi trong dạy học giải phương trình, hệ phương trình ở trương trung học phổ thông. Luận văn thạc sĩ, trường Đại học Đồng Tháp, Đồng Tháp.
Trần Thanh Quyền. (2021). Bồi dưỡng năng lực huy động kiến thức cho học sinh thông qua dạy học giải bài tập chủ đề bất đẳng thức, bất phương trình - Đại số 10. Luận văn thạc sĩ, Trường Đại học Đồng Tháp, Đồng Tháp.

Most read articles by the same author(s)