Developing students’ algorithmic thinking in teaching the topics of number sequences, additive progressions and multiplication progressions – Math 11

Nguyễn Dương Hoàng, Hồng Hạnh Đoàn Thị1,
1 Trung tâm GDTX Kiên Giang

Main Article Content

Abstract

In mathematics teaching, developing mathematical thinking in general and algorithmic thinking in particular is worth researching. Developing thinking contributes to successfully achieving the goals of the 2018 General Education Program. Algorithmic thinking not only helps students acquire knowledge effectively but also promotes operation reasoning such as: analysis, synthesis, comparison, generalization, abstraction, etc. The study has proposed 5 measures to develop algorithmic thinking for students in teaching the topic "Sequences, arithmetic progressions and radicals. multiplier” (Math 11). These measures, if implemented flexibly and appropriately by teachers for each type of student, will improve the effectiveness of teaching the topic "Sequences, arithmetic and exponential progressions" as well as teaching Mathematics at high school.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018a). Chương trình giáo dục phổ thông– chương trình tổng thể. Hà Nội. NXB Giáo dục Việt Nam.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018b). Chương trình giáo dục phổ thông môn toán. Hà Nội. NXB Giáo dục Việt Nam.
Bùi, V. N. (2008). Giáo trình phương pháp dạy học những nội dung cụ thể. Hà Nội. NXB Đại học Sư phạm.
Hà, H. K., Cung, T. A., Trần, V. T., Đặng, H. T., Hạ, V. A., Trần, M. C., Phan, T. H. D., Nguyễn, Đ. Đ., Phạm, H. H., Đặng, Đ. H., Phan, T. H., Nguyễn, T. K. S., Dương, A. T., & Nguyễn, C. G. V., (2023). Toán 11 – Tập 1. Bộ sách kết nối tri thức với cuộc sống. Hà Nội. NXB Giáo dục Việt Nam.
Hà, H. K., Cung, T. A., Trần, V. T., Đặng, H. T., Hạ, V. A., Trần, M. C., Phan, T. H. D., Nguyễn, Đ. Đ., Phạm, H. H., Đặng, Đ. H., Phan, T. H., Nguyễn, T. K. S., Dương, A. T., & Nguyễn, C. G. V. (2023). Sách giáo viên Toán 11 - Kết nối tri thức với cuộc sống. Hà Nội. NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, B. K. (2011). Phương pháp dạy học toán. Hà Nội. NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn, Q. U., Nguyễn, V. L., & Đinh, V. V. (2007). Giáo trình Tâm lí học đại cương. Hà Nội. NXB ĐHSP Hà Nội.
Nguyễn, V. L. (1995). Tư duy và hoạt động Toán học. Tài liệu dành cho học viên cao học chuyên ngành Lý luận và Phương pháp dạy học Toán. Nghệ An. Đại học Vinh.
Phạm, M. H., Trần, T. T., & Nguyễn, Q. U. (1992). Tâm lý học. Hà Nội. NXB Giáo dục.
Trần, V. (2004). Một số xu hướng mới trong dạy học toán bậc trung học phổ thông. Hà Nội. NXB Giáo dục.

Most read articles by the same author(s)