Currently managing the activities of affection-social skill education for children in nursing schools in Chau Thanh district, Dong Thap province
Main Article Content
Abstract
The article identifies a theoretical framework for managing activities of affection-social skill education for preschool children. The current managing of activities of affection-social skill education for children is conducted to clarify the fundamental elements of those tasks, specifically planning, organization, direction, inspection and evaluation. The achieved results and limitations of managing these activities are evaluated with a comprehensive, focused, realistic manner, and specific conclusions are drawn accordingly. This serves as foundations for proposing measures for improvement in preschools in Chau Thanh district, Dong Thap province.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Activity of affection education, current situation, management, social skill, preschool children.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Thông tư số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13/4/2021 ban hành Chương trình giáo dục mầm non.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019). Luật giáo dục. NXB Lao động.
Nguyễn Thị Mỹ Lộc (chủ biên), Đặng Quốc Bảo, Nguyễn Trọng Hậu, Nguyễn Quốc Chí, Nguyễn Sĩ Thư. (2012). Quản lí giáo dục: một số vấn đề lí luận và thực tiễn. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn Thị Hải Yến. (2017). Giáo dục kĩ năng xã hội cho trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi qua trải nghiệm ở trường mầm non. Tạp chí Giáo dục, Số 406 (Kì II - tháng 5), 14-18.
Nguyễn Thị Thu Hạnh. (2021). Giáo dục kỹ năng xã hội cho trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi qua trải nghiệm. Luận án tiến sĩ Khoa học giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.