The reality of fostering students’ learning method at Dong Thap University

Mong Tuyen Huynh1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

This article introduces a system of four learning methods which students need to be fostered; identfying objectives, content, activities, participants, and evaluating the related results. It also investigates current students’ awareness and learning methods used, learning ability, and activities of fostering their learning methods at Dong Thap University. Therefore, we suggest four measures to foster students’learning methods through teaching process, extra activities, self-study, assessment-testing innovation.

Article Details

References

[1]. Lê Khánh Bằng (1998), Tổ chức phương pháp tự học cho sinh viên đại học, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[2]. Hồ Ngọc Đại (2003), Cái và cách, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[3]. Nguyễn Văn Đản (2012), Tổ chức hoạt động học, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[4]. Thu Giang, Nguyễn Duy Cần (2010), Tôi tự học, NXB Thanh Niên, Thành phố Hồ Chí Minh.
[5]. Jeannett Vos Gordendryden (2000), Cách mạng học tập, NXB Văn hoá - Thông tin, Hà Nội.
[6]. Hoàng Lâm (2008), 12 bí quyết học tập của học sinh giỏi, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[7]. Phạm Trung Thanh (1998), Phương pháp học tập, nghiên cứu của SV cao đẳng, đại học, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[8]. Nguyễn Cảnh Toàn (2004), Học và dạy cách học, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[9]. Phạm Quang Tuyến, Hồ Thi Hồng Vân (2016), “Lý thuyết phong cách học tập và khả năng ứng dụng trong dạy học phổ thông”, Tạp chí Giáo dục, (số 353/2016).

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>