Current situation of managing the training activities for preschool teachers in Cai Lay town, Tien Giang province

Trong Nam Phan1, , Thi Cam My Phung2
1 Research Affairs Office, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Management of professional development activities for preschool teachers plays a crucial role in improving the quality of education. This article analyzes the current state of managing professional development activities for preschool teachers at kindergartens in Cai Lay town, Tien Giang province. The article examines the objectives, content, forms, methods of professional development, the level of participation of various forces, and the physical conditions. The research results indicate many limitations in planning, organizing, directing, and evaluating professional development activities. Consequently, measures are proposed to enhance the effectiveness of management, such as raising awareness, improving plans, diversifying forms of professional development, strengthening inspection, managing supportive conditions, and promoting cooperation with reputable educational organizations. These measures aim to develop professional competencies for teachers, thereby contributing to the improvement of preschool education quality in the locality.

Article Details

References

Bùi, T. M., & Nguyễn, T. T. T. (2022). Thực trạng quản lý hoạt động bồi dưỡng giáo viên mầm non huyện Cái Bè, tỉnh Tiền Giang. Tạp chí Giáo dục và xã hội, số Đặc biệt, tháng 6, 395-405.
Cù, T. T. (2020). Phát triển đội ngũ giáo viên mầm non theo tiếp cận năng lực trong đổi mới giáo dục. Trường Đại học Sư phạm Hà Nội: Luận án tiến sĩ chuyên ngành Quản lý giáo dục.
Nguyễn, M. H. (2020). Quản lý đào tạo giáo viên mầm non ở các trường cao đẳng sư phạm trung ương theo tiếp cận CIPO. Trường Đại học Sư phạm Hà Nội: Luận án tiến sĩ chuyên ngành Quản lý giáo dục.
Nguyễn, T. H., & Trần, V. T. (2023). Vận dụng mô hình PDCA vào quản lý bồi dưỡng năng lực nghề nghiệp cho giáo viên mầm non. Tạp chí Giáo dục, 19, 15-20.
Nguyễn, T. T. (2018). Thực trạng quản lí bồi dưỡng đội ngũ giáo viên ở một số trường mầm non chất lượng cao trên địa bàn thành phố Hà Nội. Tạp chí Giáo dục, 6, 6-10.
Nông, T. T. T. (2021). Quản lý hoạt động bồi dưỡng năng lực sư phạm cho giáo viên mầm non ở các tỉnh miền núi phía Bắc theo chuẩn nghề nghiệp. Học viện Chính trị: Luận án tiến sĩ chuyên ngành Quản lý giáo dục.
Panagiotopoulos, G., Vasiliki, K., & Karanikola, Z. (2019). Kindergarten Teachers’ Perceptions on Management Training Issues and Needs. International Journal of Learning and Development, 9(3), 66-76.
Tamsah, H., Yusriadi, Y., Hasbi, H., Haris, A., & Ajanil, B. (2023). Training Management on Training Effectiveness and Teaching Creativity in the COVID‐19 Pandemic. Education Research International, 2023(1), 6588234.
Trần, N. L. (2021). Quản lý đội ngũ giáo viên mầm non khu vực miền Trung theo chuẩn nghề nghiệp. Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh: Luận án tiến sĩ chuyên ngành Quản lý giáo dục.
Võ, N. D., & Đặng, T. T. T. (2020). Quản lý hoạt động bồi dưỡng giáo viên các trường mầm non trên địa bàn thành phố Quy Nhơn, tỉnh Bình Định theo Chuẩn chức danh nghề nghiệp. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 9(2), 7-14. https://doi.org/10.52714/dthu.9.2.2020.772
Zebua, N., & Siburian, P. (2019). The Management Model of Kindergarten Teacher Training in Medan. International Journal of Learning and Development, 9(3), 90-98.