Improving the effectiveness of research groups at Dong Thap University
Nội dung chính của bài viết
Tóm tắt
Developing research groups is an inevitable trend of domestic and foreign scientific research organizations to gather forces and scientific intelligence to promote breakthrough development in science and technology. This article focuses on developing research groups at Dong Thap University to improve the quality and elevate the quantity of research results published in prestigious national and international scientific journals, boosting comprehensive cooperation in scientific research-technology transfer to meet current educational innovation requirements.
Từ khóa
research groups, Developing, effectiveness
Chi tiết bài viết

Bài báo này được cấp phép theo Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Tài liệu tham khảo
Dong Thap University. (2020). Plan No. 386/KH-ĐHĐT, May 11, 2020 on "Scientific and technological activities of Dong Thap University in 2020 - 2025".
Government. (2014). Decree No. 99/2014/ND-CP of the Government issued on October 25, 2014 on "Regulating investment in developing potentials and encouraging scientific and public activities technology in higher education institutions".
National Science and Technology Development Fund. (2008). Decision No. 03/QD-HĐQLQ of the Management Council of the National Science and Technology Development Fund, issued on December 24, 2008 on "To organize the implementation of basic research projects in the natural sciences sponsored by the National Foundation for Science and Technology Development.
Ministry of Science and Technology. (2010). Circular 02/2010/TT-BK.HCN of the Ministry of Science and Technology issued on March 18, 2010 on "Guiding the establishment and registration of operation of science and technology organizations".
Ministry of Science and Technology. (2014). Circular No. 37/2014/TT-BKHCN of the Ministry of Science and Technology issued on 12/12/2014 on "Regulations on management of basic research topics funded by the National Foundation for Science and Technology Development.
Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả
- Nguyễn Văn Đệ, Nguyễn Ngọc Giàu, Thực trạng phát triển đội ngũ cán bộ quản lý các trường mầm non ở huyện Bình Chánh, Thành phố Hồ Chí Minh , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 14 Số 03S (2025): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Phan Trọng Nam, Đào Thị Gái, Quản lý hoạt động tự đánh giá trong kiểm định chất lượng giáo dục của các trường mầm non ở thành phố Thủ Đức, Thành phố Hồ Chí Minh , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 14 Số 03S (2025): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Phan Trọng Nam, Nguyễn Thị Hạnh Xuân, Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục bản sắc văn hóa dân tộc cho học sinh của các trường phổ thông dân tộc nội trú tỉnh Bình Phước , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 14 Số 06S (2025): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Nguyễn Văn Đệ, Lê Thị Cẩm Tiên, Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục kỹ năng sống cho trẻ ở Hệ thống trường mầm non tư thục Cánh Diều Tuổi Thơ tại Thành phố Hồ Chí Minh , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 14 Số 05S (2025): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Phan Trọng Nam, Phạm Phú Hoành, Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục địa phương của các trường trung học phổ thông ở huyện Bù Đăng, tỉnh Bình Phước , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 14 Số 06S (2025): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Phan Trọng Nam, Lê Thị Kim Đào, Thực trạng quản lý hoạt động bồi dưỡng giáo viên của các trường mầm non ở quận Bình Tân, Thành phố Hồ Chí Minh , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 14 Số 06S (2025): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Bùi Duy Sơn, Hồ Văn Thống, Thực trạng phát triển đội ngũ giảng viên ở Trường Cao đẳng Bình Phước trong bối cảnh đổi mới giáo dục , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 14 Số 05S (2025): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Nguyễn Văn Đệ, Châu Kiều Thanh, Thực trạng quản lý hoạt động bồi dưỡng giáo viên tiếng Anh các trường trung học phổ thông ở thành phố Thủ Đức, thành phố Hồ Chí Minh , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 14 Số 05S (2025): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)