Applying systematic thinking in learning at university

Thi Tuyet Hanh Nguyen

Main Article Content

Abstract

The systematic thinking method is of great significance to investigating complex systems of nature, life, ecosystems, economies and societies, as well as practical activities of learning, organization, operation and management. The article makes suggestions to apply the systematic thinking in learning at universities, providing guidelines for learners and teachers in order to improve education quality.

Article Details

References

[1]. Phan Đình Diệu (2002), "Tư duy hệ thống và đổi mới tư duy", Thời đại, số 6, tr. 87-116.
[2]. Nguyễn Đình Hòe, Vũ Văn Hiếu (2007), Tiếp cận hệ thống trong nghiên cứu môi trường và
phát triển, NXB Đại học Quốc gia.
[3]. Tô Duy Hợp (1996), "Đặc điểm tiếp cận hệ thống trong xã hội học", Xã hội học, số 4 (56).
[4]. Jamshid Gharajedaghi (2005, Tư duy hệ thống: Quản lý hỗn độn và phức hợp, Một cơ sở cho thiết kế kiến trúc kinh doanh, NXB Khoa học xã hội.
[5]. Huỳnh Hữu Tuệ (2010), "Tư duy phản biện trong học tập đại học", Bản tin Đại học quốc gia Hà Nội, số 232 tháng 6/2010, tr. 14-16.

Most read articles by the same author(s)