Applying systematic thinking in learning at university
Main Article Content
Abstract
The systematic thinking method is of great significance to investigating complex systems of nature, life, ecosystems, economies and societies, as well as practical activities of learning, organization, operation and management. The article makes suggestions to apply the systematic thinking in learning at universities, providing guidelines for learners and teachers in order to improve education quality.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
systematic thinking, learning, university, education quality
References
[2]. Nguyễn Đình Hòe, Vũ Văn Hiếu (2007), Tiếp cận hệ thống trong nghiên cứu môi trường và
phát triển, NXB Đại học Quốc gia.
[3]. Tô Duy Hợp (1996), "Đặc điểm tiếp cận hệ thống trong xã hội học", Xã hội học, số 4 (56).
[4]. Jamshid Gharajedaghi (2005, Tư duy hệ thống: Quản lý hỗn độn và phức hợp, Một cơ sở cho thiết kế kiến trúc kinh doanh, NXB Khoa học xã hội.
[5]. Huỳnh Hữu Tuệ (2010), "Tư duy phản biện trong học tập đại học", Bản tin Đại học quốc gia Hà Nội, số 232 tháng 6/2010, tr. 14-16.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Tuyet Hanh Nguyen, Developing teachers’ adaptive capacity to meet educational mission requirements in the new context , Dong Thap University Journal of Science: No. 29 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Minh Gian Pham, Thi Tuyet Hanh Nguyen, Developing high school managers in accordance with principal standards responding to educational innovation , Dong Thap University Journal of Science: No. 37 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- TS Thi Tuyet Hanh Nguyen, Developing professional capacity for education administrators and teachers for the 2018 General Education Program implementation , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 3 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Minh Gian Pham, Thi Tuyet Hanh Nguyen, Thi Thu Lieu Dang, The current circumstances and essientials for high school managers , Dong Thap University Journal of Science: No. 22 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Minh Gian, Thi Tuyet Hanh Nguyen, Hong Phuc Phan, Study on the functons and competencies of a high school principal In the current circumstances , Dong Thap University Journal of Science: No. 12 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Tuyet Hanh Nguyen, Đánh giá chất lượng chương trình đào tạo , Dong Thap University Journal of Science: No. 5 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Tuyet Hanh Nguyen, Minh Gian Pham, Kinh nghiệm đánh giá chất lượng chương trình đào tạo của một số nước trên thế giới và vận dụng ở Việt Nam , Dong Thap University Journal of Science: No. 7 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities