Training students’ chemistry practice skills via the module of inorganic chemistry experiment

Thi Thu Lieu Dang

Main Article Content

Abstract

Chemistry is an experimental science, so theory and practice should be considered equally important. In recent years, theoretical chemistry has improved considerably, but students’ learning outcomes would be limited if we only focused on theoretical knowledge. As a result, the module of Inorganic Chemistry Experiment will make the new chemistry-majored students interested in chemical changes and phenomena in experiments. That would also train their laboratory skills and be well-prepared for their future instruction career.

Article Details

References

[1]. Nguyễn Cương, Nguyễn Mạnh Dung (2005), Phương pháp dạy học Hóa học, tập 1, NXB Đại học Sư phạm.
[2]. Trần Thị Hương (2011), Tổ chức hoạt động dạy học đại học, NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
[3]. Nguyễn Thế Ngôn (2005), Thực hành Hóa học Vô cơ, NXB Đại học Sư phạm.
[4]. Nguyễn Thị Sửu, Hoàng Văn Côi (2008), Thí nghiệm hóa học ở trường phổ thông, NXB Khoa học và Kỹ thuật, Hà Nội.
[5]. Nguyễn Xuân Trường (2010), Phương pháp dạy học hóa học ở trường phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam.

Most read articles by the same author(s)