Dạy học định lý hình học không gian với sự hỗ trợ của phần mềm Geospace
Main Article Content
Abstract
Using Geospace software helps students to discover theorems and develop their dynamics in learning activities. The article introduces the procedure of instructing space geometry theorems with the support of Geospace in specific steps of instruction.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Nguyễn Dương Hoàng (2009), Tổ chức hoạt động dạy học bộ môn Phương pháp dạy học toán theo định hướng tăng cường rèn luyện kĩ năng dạy học cho sinh viên, Luận án tiến sĩ Giáo dục học, Đại học Vinh, Nghệ An.
Nguyễn Bá Kim (2004), Phương pháp dạy học môn Toán, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
Nguyễn Phú Lộc (2009), Giáo trình học tập trong hoạt động và bằng hoạt động, Tủ sách Đại học Cần Thơ.
Đào Tam (2007), Phương pháp dạy học hình học ơ trường trung học pho thông, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
Trần Trung (chủ biên), Đặng Xuân Cương, Nguyễn Văn Hồng, Nguyễn Danh Nam (2011), Ứng dụng công nghệ thông tin vào dạy học môn Toán, NXB Giáo dục Hà Nội.
Trần Vui (chủ biên), Lê Quang Hùng (2007), Khám phá hình học 11 với The Geometers Sketchpad, NXB Giáo dục Hà Nội.
Nguyễn Bá Kim (2004), Phương pháp dạy học môn Toán, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
Nguyễn Phú Lộc (2009), Giáo trình học tập trong hoạt động và bằng hoạt động, Tủ sách Đại học Cần Thơ.
Đào Tam (2007), Phương pháp dạy học hình học ơ trường trung học pho thông, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
Trần Trung (chủ biên), Đặng Xuân Cương, Nguyễn Văn Hồng, Nguyễn Danh Nam (2011), Ứng dụng công nghệ thông tin vào dạy học môn Toán, NXB Giáo dục Hà Nội.
Trần Vui (chủ biên), Lê Quang Hùng (2007), Khám phá hình học 11 với The Geometers Sketchpad, NXB Giáo dục Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Duong Hoang Nguyen, Thi Thu Thao Duong, Setting the scenes in triangle chapter for mathematical problem - solving capacity for grade 7 students , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Duong Hoang Nguyen, Thi Ngoc Hanh Nguyen, Some measures to develop reasoning-thinking competence for grade 12 students through teaching volume of polyhedron , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Assoc. Prof. Dr. Duong Hoang Nguyen, Xuan Nam Tran, Some measures to develop the mathematical thinking and reasoning abilities of 10th-grade students in teaching the topic “Coordinate geometry in the plane” , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Duong Hoang Nguyen, Van Quan Pham, Development of functional thinking for students through teaching chapter "Expliance functions, code functions and logarit functions” - Calculus 12 , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 03S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thi Xuan Mai Nguyen, Duong Hoang Nguyen, Some methods improving students’ competency of analyzing for maths solutions via teaching the lesson theme of coordinate plane method - grade 10 Geometry , Dong Thap University Journal of Science: No. 27 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Phó Giáo sư Duong Hoang Nguyen, Thi Hong Hanh Doan, Developing students’ algorithmic thinking in teaching the topics of number sequences, additive progressions and multiplication progressions – Math 11 , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- PGS. TS Duong Hoang Nguyen, Thi Nhu Nguyet Trang, Developing practical problem-solving competence through teaching the topic of quantitative in triangle and vector – grade 10 mathematics , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Duong Hoang Nguyen, Văn Út Nguyễn, Some measures to create knowledge mobile capacity for excellent grade 12 students in teaching solution of exercises chapter "Primitives, calculus, and applications" , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 03S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thanh Tam Le, PGS, TS Dương Hoàng Nguyễn, Applying experiential learning theory in teaching the concept “Triangular primarism” (Math 7) , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 02S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Assoc. Prof. Dr. Duong Hoang Nguyen, Cử nhân khoa học Anh Tuan Phan, Teaching three-line conic topic Maths 10 toward connecting maths with practice , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)