Development of functional thinking for students through teaching chapter  "Expliance functions, code functions and logarit functions” - Calculus 12

Duong Hoang Nguyen1, Van Quan Pham2,3,
1 Dong Thap University
2 Ganh Hao High School, Dong Hai District, Bac Lieu province, Vietnam
3 Post-graduate student, Dong Thap University, Cao Lanh 87000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The teaching of mathematical knowledge presented in a functional way has a good effect in developing students' thinking. Help students practice math skills and apply mathematical knowledge in real life. Contents of the chapter "Power functions, exponential functions and logarithmic functions"- Calculus 12 with the most mathematical forms are equations, exponential and logarithmic inequalities; find out the relationship between the knowledge of exponential, logarithmic has many favorable conditions to develop functional thinking for students.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Toán (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).
Chu Cẩm Thơ (2014), Phát triển tư duy thông qua dạy học môn Toán ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm.
Hoàng Chúng (1997). Phương pháp dạy học toán ở trường phổ thông cơ sở. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Ngô Phương Nga (2018). Bồi dưỡng năng lực tư duy hàm cho học sinh trong dạy học giải toán phương trình, bất phương trình trong đại số - Giải tích 12. Luận văn thạc sĩ khoa học giáo dục, chuyên ngành: Lý luận và Phương pháp dạy học Bộ môn Toán. Trường Đại học Đồng Tháp.
Nguyễn Bá Kim (2011). Phương pháp dạy học môn Toán. Hà Nội: NXB Đại học sư phạm.
Phạm Anh Tuấn (2022). Phát triển tư duy hàm cho học sinh thông quadayj học chương hàm số lượng giác và phương trình lượng giác đại số và giải tích lớp 11. Luận văn thạc sĩ khoa học giáo dục, chuyên ngành: Lý luận và Phương pháp dạy học Bộ môn Toán. Trường Đại học Đồng Tháp. Đồng Tháp

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>