Mindmaps used in designing antonyms exercises for grade-5 students’ ability development

Phuong Du Mai1, , Hoang Anh Tran2, Thi Thuy Duong Nguyen1, Truong Yen Nhi Nguyen1
1 Student, Faculty of Primary and Preschool Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Faculty of Primary and Preschool Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Teaching synonyms and antonyms plays a very important role in the general elementary education program, especially grade-5 in both the 2006 and 2018 programs. Surveying content structures of theoretical lessons and exercises on synonyms and antonyms in Vietnamese textbooks for grade 5, 2006 and 2018 programs, the article focuses on designing teaching exercises. Learning synonyms and antonyms for 5th-grade students towards developing capacity using mind maps. These exercises will contribute to improving students' ability to receive and remember knowledge of synonyms and antonyms.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2010). Tiếng Việt 5, tập 1. NXB Giáo dục Việt Nam.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2010). Tiếng Việt 5, tập 2. NXB Giáo dục Việt Nam.
Đỗ, H. C. (1962). Giáo trình việt ngữ (tập 2). NXB Giáo dục, Hà Nội.
Mai, N. C., Vũ, Đ. N., & Hoàng, T. P. (2010). Cơ sở ngôn ngữ học và Tiếng Việt. NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, V. T. (1968). Từ vựng học tiếng Việt hiện đại. NXB Đại học và Trung học chuyên nghiệp Hà Nội.
Nguyễn, T. G. (2002). Từ Vựng học Tiếng Việt. NXB Giáo dục.