Using games in teaching grade 10 Chemistry, General Chemistry module
Main Article Content
Abstract
Many teachers have been interested in using games to teach Chemistry in high schools. Games can increase students’ active participation. This article introduces some games and their applications in teaching General Chemistry in grade 10. The experiments are carried at Thap Muoi High School in Dong Thap Province and Phuoc Thanh High School in Tien Giang Province with an experimental size of 130 students in 3 classes. The results indicate the effectiveness of using games in teaching Chemistry.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Chemistry games, grade 10 Chemistry, general chemistry
References
Đăng, T. H. (2002). Dạy học hiện đại - Lí luận, biện pháp, kĩ thuật. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Đặng, T. H. Đ. (2017). Sử dụng trò chơi học tập trong tổ chức hoạt động giảng dạy cho sinh viên Trường Cao đẳng cộng đồng Bình Thuận. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Đồng Tháp, Số 26 (6-2017), 53-58.
Đỗ, T. P. T., P. M. K., & Trần, T. L. H. (2021). Thiết kế và sử dụng trò chơi trong dạy học vật lí 11. Tạp chí Giáo dục, Số 496 (Kì 2-2/2021), 24-28.
Nguyễn, A. T (2020). Trò chơi trẻ em. NXB Phụ nữ.
Phan, T. H. (2020). Tổ chức trò chơi học tập theo hướng phát triển năng lực HS trong dạy học môn Địa lí lớp 11. Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt kì 2 tháng 5/2020, 124-128.
Xôrokina, A. X., & Baturina, E.G. (1970). Những trò chơi có luật trong trường mẫu giáo. Trường Cao đẳng Sư phạm mẫu giáo Trung ương 3, Thành phố Hồ Chí Minh.
Zarzycka-Piskorz, E. (2016). Kahoot it or not? Can games be motivating in learning grammar? Teaching English with Technology, 16(3), 17-36.
Most read articles by the same author(s)
- Huy Hoang Ly, Cu Giac Cao, Hai Dang Le, Designing and using experimental exercises to develop students’ chemistry experimental competence at pedagogical universities , Dong Thap University Journal of Science: No. 26 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- TS Huy Hoang Ly, Thi Hong Phuc Truong, Designing STEM organic chemistry theme to develop grade 12th students’ competences in applying their learned knowledge and skills , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 11 No. 3 (2022): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Huy Hoang Ly, Xây dựng mô phỏng thí nghiệm điều chế clo ở chương Halogen SGK lớp 10 bằng phần mềm Macromedia flash MX 2004 , Dong Thap University Journal of Science: No. 1 (2012): Part B - Natural Sciences