Current situation of subject head development at secondary schools in Can Duoc district, Long An province
Main Article Content
Abstract
The article conceptualized the theoretical framework, surveyed, and clarified the current situation regarding the task of subject head development at secondary schools in Can Duoc district, Long An province. Research methods included surveying 185 subjects (15 principals and vice-principals, 28 subject heads, and 142 teachers) and interviewing 12 administrators with experience in school management at 06 secondary schools in the district. The 5-level scale survey results provided average scores, overall average score, and rankings to analyze and evaluate the current situation. The research results show that, despite certain achievements, this task still faces many limitations, particularly in management skills and practical experience. From there, it can be used as a basis for evaluating and orienting the future task improvements in this area.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Can Duoc district, development, educational management, subject heads, secondary school.
References
Ban Chấp hành Trung ương. (2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về việc ban hành đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường, định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 về ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Cao, T. T. (2022). Phát triển đội ngũ tổ trưởng chuyên môn ở các trường trung học cơ sở huyện Đơn Dương, tỉnh Lâm Đồng đáp ứng yêu cầu Chương trình Giáo dục phổ thông 2018. Luận văn thạc sĩ Quản lý giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Maingi, S. (2015). Professional development for middle leaders in Kenyan secondary schools. African Education Studies, 22(4), 58-72.
Nguyễn, V. L. (2004). Người hiệu trưởng trường trung học cơ sở. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, V. L. (2022). Phát triển đội ngũ tổ trưởng chuyên môn các trường trung học cơ sở ở huyện Giang Thành, tỉnh Kiên Giang. Luận văn thạc sĩ Quản lý giáo dục, Trường Đại học Đồng Tháp.
Phan, C. T. (2022). Phát triển đội ngũ tổ trưởng chuyên môn của các trường trung học cơ sở ở quận Ninh Kiều, thành phố Cần Thơ. Luận văn thạc sĩ Quản lý giáo dục, Trường Đại học Đồng Tháp.
Phùng, Q. D. (2019). Giải pháp phát triển đội ngũ tổ trưởng chuyên môn trường tiểu học theo tiếp cận năng lực. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 11(6), 145-150.
Quốc hội. (2014). Nghị quyết số 88/2014/QH13 ngày 28/11/2014 của Quốc hội về đổi mới chương trình, sách giáo khoa giáo dục phổ thông.
Trần, H. N. C, & Phan, M. T. (2021). Biện pháp phát triển đội ngũ tổ trưởng chuyên môn ở các trường trung học cơ sở Quận 12, Thành phố Hồ Chí Minh”. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm, Đại học Huế, Số 4(60), 159-169.
Turner, C. (2000). Selection and development of middle leaders in schools. Wales Educational Review, 18(3), 56-61.
Most read articles by the same author(s)
- Minh Gian Pham, Quoc Bao Dang, Thai Thuy Ngan Tam Tang, The wisdom of learning activities , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 01S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Essential values to “be human”, “live as humans”, and “become a good man” in Ho Chi Minh's secret wishes/virtue teachings , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 9 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Minh Gian Pham, Quoc Bao Dang, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Minh Chau Pham, Suggestions to promote career: Orientation, settlement, and achievement for young generation , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 11 No. 4 (2022): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Minh Gian Pham, Thi Tuyet Hanh Nguyen, Developing high school managers in accordance with principal standards responding to educational innovation , Dong Thap University Journal of Science: No. 37 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Kim Nen Tran, PGS Minh Gian Pham, A study on information technology competence in the context of educational innovation , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 3 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Trong Nam Phan, Minh Gian Pham, Phuong Vy Vo, Activities of academic advisors in Southern educational institutions and recommendations for evaluation criteria , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 11 No. 4 (2022): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, The 4.0 Industrial Revolution and its challenges to Viet mind and education , Dong Thap University Journal of Science: No. 42 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, “Study manners first” and the story of President Ho Chi Minh welcomes Kliment Voroshilov , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 10 No. 4 (2021): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Thi Le Nuong Cai, Minh Gian Pham, Management methods for students’ sports - music activities at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: No. 28 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Năng lực quản lý/ lãnh đạo của người Hiệu trưởng trong bối cảnh đổi mới giáo dục , Dong Thap University Journal of Science: No. 2 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities