The current situation of managing the application of information technology in teaching Natural and Social Science subjects at primary schools in Binh Chanh district, Ho Chi Minh City

Van Thai Hong1,2, , Minh Giản Phạm3
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Tan Quy Tay Primary School, Ho Chi Minh City, Vietnam
3 Faculty of Social Sciences Teacher Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Information technology plays an important role in various aspects of life. The application of information technology in education is a trend. In particular, activities and the management of information technology applications in teaching at schools is one of the focuses aimed at improving the quality and effectiveness of education. Through the surveys using questionnaires and interviews, we study the current state of managing the application of information technology in teaching the subject of Natural and Social Sciences in primary schools in Binh Chanh district, Ho Chi Minh City. Research results will serve as a foundation for schools to propose measures for improvements on the concerned task in this area as well as in primary schools in general, with the goal of improving the teaching quality of the subject.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 32/2020/TT-BGDĐT của Bộ Giáo dục và Đào tạo ban Điều lệ trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học. Hà Nội.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2023). Công văn 4771/BGDĐT-CNTT năm 2023 hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ ứng dụng công nghệ thông tin, chuyển đổi số và thống kê giáo dục năm học. Hà Nội.
Nguyễn, T. M. L. & cs. (2015). Quản lý giáo dục. Một số vấn đề lí luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Văn hóa - Thông tin.
Trịnh, H. N., & Võ, N. D. (2023). Biện pháp quản lý ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học ở trường trung học phổ thông tỉnh Bình Định. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 33, 8-12. https://doi.org/10.52714/dthu.33.8.2018.600.
Quốc hội. (2006). Luật số 67/2006/QH11, ngày 29 tháng 6 năm 2006, Luật Công nghệ thông tin.
Trần, H. T. (2020). Biện pháp quản lý ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học môn Mỹ thuật ở các trường Tiểu học huyện Phụng Hiệp, tỉnh Hậu Giang. Tạp chí Khoa học - Đại học Đồng Nai, số 19-2020, 18-24.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>