The current situation of managing social skills education activities for children in kindergarten schools in Vi Thuy district, Hau Giang province

Mong Tuyen Huynh1, Thi Ai Liel Tran2,
1 Faculty of Social Sciences Teacher Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The article has surveyed and clarified the current state of managing social skills education for children in kindergartens in Vi Thuy District, Hau Giang Province. The survey involved 125 subjects (25 management officials and 100 teachers), including interviews with 6 management officials, from 7 kindergartens in Vi Thuy District, Hau Giang Province. The survey results were processed using a 5-point scale to calculate average scores, standard deviations, and rankings to analyze and evaluate the current situation. The research findings show that, along with the achievements, limitations appear in planning, organizing, directing, inspecting, and evaluating social skills education activities for children. This situation serves as the basis for proposing management measures for improvement on relevant issues in Vi Thuy District, Hau Giang Province.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Văn bản hợp nhất số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13/04/2021, Thông tư ban hành Chương trình Giáo dục mầm non.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019a). Hướng dẫn tổ chức các hoạt động giáo dục phát triển tình cảm, kỹ năng xã hội cho trẻ trong trường mầm non. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Cao, T. H. N., & Lương, T. B., Nguyễn, T. Q., & Chu, T. H. N. (2019). Hướng dẫn tổ chức các hoạt động giáo dục phát triển tình cảm kỹ năng xã hội cho trẻ trong trường mầm non. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Đảng Cộng sản Việt Nam. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04 tháng 11 năm 2013 của Ban chấp hành Trung ương Đảng (khóa XI).
Nguyễn, T. M. L., & Đặng, Q. B., Nguyễn, T. H., Nguyễn, Q .C., & Nguyễn, S. T. (2012). Quản lí giáo dục: một số vấn đề lí luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Nguyễn, T. T. H. (2021). Giáo dục kĩ năng xã hội cho trẻ mẫu giáo 5- 6 tuổi qua trải nghiệm. Viện khoa học giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. T. T., & Huỳnh, M. T. (2023). Thực trạng quản lí hoạt động giáo dục tình cảm, kỹ năng xã hội cho trẻ ở các trường mẫu giáo huyện Châu Thành, tỉnh Đồng Tháp. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(04S), 1-10. https://doi.org/10.52714/dthu.12.04S.2023.1177.
Phòng Giáo dục và Đào tạo huyện Vị Thủy tỉnh Hậu Giang. (2023). Công văn số 219 /PGDĐT ngày 13 tháng 9 năm 2022 về việc Hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ giáo dục mầm non năm học 2022-2023
Phòng Giáo dục và Đào tạo huyện Vị Thủy tỉnh Hậu Giang. (2023). Kế hoạch Số 35/KH-PGDĐT Vị Thủy triển khai chuyên đề Phát triển tình cảm, kỹ năng xã hội phù hợp với bối cảnh địa phương năm học 2022-2023.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>