Formulating learning methods for Dong Thap University students

Mong Tuyen Huynh1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

This paper clarifies theories, thoughts, trends, modern teaching principles to lay the scientific foundation for learning methods; strengths and weaknesses of Dong Thap University students’ awareness as well as practices in learning methods today. On theoretical and practical base, this learning methods system is used for student training, improving and it includes those methods of collecting, analyzing data; learning planning and practicing; outcomes-learning demonstrating; and learning self-evaluating. These methods are made clear regarding concepts, procedures, and requirements of techniques and operations.

Article Details

References

1]. Hồ Ngọc Đại (2003), Cái và cách, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[2]. Nguyễn Văn Đản (2012), Tổ chức hoạt động học, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[3]. Thu Giang, Nguyễn Duy Cần (2010), Tôi tự học, NXB Thanh Niên, Thành phố Hồ Chí Minh.
[4]. Jeannett Vos Gordendryden (2000), Cách mạng học tập, NXB Văn hoá - Thông tin, Hà Nội.
[5]. Hoàng Lâm (2008), 12 bí quyết học tập của học sinh giỏi, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[6]. Mác và Ănghen (1980), Tuyển tập - Tập 1, NXB Sự thật, Hà Nội.
[7]. Phạm Trung Thanh (1998), PPH tập, nghiên cứu của SV cao đẳng, đại học, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[8]. Phạm Quang Tuyến, Hồ Thị Hồng Vân (2016), “Lý thuyết phong cách học tập và khả năng ứng dụng trong dạy học phổ thông”, Tạp chí Giáo dục, số 353/2016.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>