Current moral education management for primary school students in Long My district, Hau Giang province
Main Article Content
Abstract
This study is to evaluate the current state of moral education management for elementary school students in Long My District, Hau Giang Province. Data was collected from 25 administrative personnel and 100 teachers using observation, surveys, interviews, and an analysis of student learning products. Results were analyzed using statistic values for a comprehensive analysis and assessment of the current situation. The study found a moderately good performance in the planning, organization, guidance, monitoring, and evaluation of moral education activities for students, although some aspects remain at a lower average level. Specifically, areas needing improvement include planning, organization, guidance, and evaluation/assessment. The findings provide a basis for elementary schools in Long My District, Hau Giang Province to develop strategies for improvement on the target task.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Hau Giang province, Long My district, management, moral education activities, primary school students
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể. Hà Nội.
Đảng Cộng sản Việt Nam. (2021). Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XIII. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia Sự thật.
Đặng, Q. B. (2010). Đổi mới quản lý và nâng cao chất lượng giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Hà, N. T. (1998). Giáo dục hệ thống giá trị đạo đức nhân văn. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. M. L, Đặng, Q. B., Nguyễn,T. H, Nguyễn, Q. C., & Nguyễn, S. T. (2015). Quản lí giáo dục một số vấn đề lí luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Quốc hội. (2019). Luật Giáo dục. Hà Nội: NXB Chính trị quốc gia.
Sở Giáo dục và Đào tạo tỉnh Hậu Giang. Công văn số 1450/SGDĐT-GDTH-GDMN ngày 11/9/2023 ban hành về việc hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ Giáo dục Tiểu học năm học 2023 – 2024.
Thủ tướng Chính phủ. (2019). Chỉ thị số 31/CT-TTg ngày 04/12/2019 về tăng cường giáo dục đạo đức, lối sống cho học sinh, sinh viên.
Trần, K., & Nguyễn, X. T. (2012). Đại cương khoa học quản lý và quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học sư phạm.
Most read articles by the same author(s)
- Dac Nguyen Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Learning motivation of Fine Arts students in Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 4 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Thi Phuong Nguyen, Dong Thap University primary education students’ methods of collecting and analyzing learning information , Dong Thap University Journal of Science: No. 12 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Hong Chi Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Current mangement of life skill education activities for children in pre-schools in Ninh Kieu district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 03S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thi Thu Tien Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Currently managing the activities of affection-social skill education for children in nursing schools in Chau Thanh district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Formulating learning methods for Dong Thap University students , Dong Thap University Journal of Science: No. 20 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, The reality of fostering students’ learning method at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: No. 23 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, Thi Hong Thuy Le, Current situation and some management measures on life skills education activities for students primary school in Cai Lay town, Tien Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Ho Chi Minh’s method , Dong Thap University Journal of Science: No. 27 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, Trả lời câu hỏi trong quá trình học tập của sinh viên ngành giáo dục tiểu học Trường Đại học Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Lua Le, Mong Tuyen Huynh, Current play activities management in kindergartens in Thanh Tri district, Soc Trang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)