Measures to manage moral education activities for students of high schools in Tam Nong district, Dong Thap province

Trong Nam Phan1, , Truong Giang Nguyen2
1 Research Affairs Office, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Moral education plays a core role in shaping the comprehensive personality of high school students, contributing to improving the quality of education and building a sustainable society. The article presents the results of examining the current status of moral education management in high schools in Tam Nong district, Dong Thap province. It focuses on the aspects of content, form, implementation methods; coordination between educational forces; and supporting facilities. The survey results show many limitations, including: Inadequate content and form of moral education; Lack of diversity in educational methods; Lack of strict management; Limited facilities and resources.

From there, the article proposes measures to manage moral education by: Thoroughly grasping the goals of moral education: Organizing learning and raising awareness of moral education goals for managers and teachers; Innovation in management content: Developing detailed plans, suitable for local characteristics, focusing on moral education content; Innovation in educational methods and forms: Using creative and diverse forms and methods of moral education; Strengthening educational means management: Investing in and effectively using facilities and means to support moral education; Coordinating educational forces; Building an effective coordination mechanism between schools, families and society; Innovation in inspection and evaluation: Establishing a scientific and comprehensive monitoring and evaluation process on the effectiveness of moral education activities. These measures aim to improve the quality of moral education management, contributing to the comprehensive personality development of students by successfully implementing the goal of comprehensive educational innovation in the locality.

Article Details

References

Dư, T. N., & Dương, N. Q. (2022). Thực trạng quản lí hoạt động phối hợp giáo dục đạo đức học sinh giữa giáo viên chủ nhiệm và cha mẹ học sinh tại các trường trung học cơ sở ở thành phố Tân An, tỉnh Long An. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, 19(5), 806–816. https://doi.org/10.54607/hcmue.js.19.5.3163(2022).
Đinh, Đ. L. (2023). Thực trạng quản lý giáo dục đạo đức thông qua hoạt động trải nghiệm cho học sinh trung học phổ thông ở huyện Bù Gia Mập, tỉnh Bình Phước. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(02S), 141–152. https://doi.org/10.52714/dthu.12.02S.2023.1091.
Đinh, V. T., & Phan, N. T. (2023). Thực trạng quản lí hoạt động giáo dục đạo đức cho học sinh trung học cơ sở huyện Vị Thủy, tỉnh Hậu Giang. Tạp chí Giáo dục, 23 (Số đặc biệt 9).
Huỳnh, T. B. (2023). Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục đạo đức cho học sinh trung học phổ thông ở huyện Hòa Bình, tỉnh Bạc Liêu. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(04S), 82–90. https://doi.org/10.52714/dthu.12.04S.2023.1184.
Lê, K. K. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục đạo đức cho học sinh ở các trường trung học cơ sở thị xã Bình Minh, tỉnh Vĩnh Long. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(02S), 265–275. https://doi.org/10.52714/dthu.13.02S.2024.1385.
Trương, T. V. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục đạo đức cho học sinh các trường trung học cơ sở ở thành phố Đà Lạt, tỉnh Lâm Đồng. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(01S), 311–322. https://doi.org/10.52714/dthu.13.01S.2024.1324.
Vũ, T. L. (2018). Biện pháp quản lý hoạt động giáo dục đạo đức cho học sinh các trường trung học phổ thông huyện Cờ Đỏ, thành phố Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 34, 14-17. https://doi.org/10.52714/dthu.34.10.2018.620.

Most read articles by the same author(s)