The current situation of developing preschool teachers under professional standards in Thanh Tri district, Soc Trang province

Dai Nghia Tran1, Thi Cam Tu Hong2,
1 Faculty of Social Sciences Teacher Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

In the educational innovation context, preschool teachers need to innovatedly adapt to the new situation in protecting the physical, mental and life safety of children; nurturing, caring for and educating them under the preschool education program while children are at school. Therefore, this study is to learn, analyze and evaluate the current situation of developing preschool teachers under professional standards in kindergartens in Thanh Tri district, Soc Trang province. Accordingly, a survey was conducted among 186 subjects, including 23 managers; 163 teachers, based on a 4-level likert scale. The research results have shown that the current situation of the aforementioned task in Thanh Tri district, Soc Trang province still has many inadequacies for improvement.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04 tháng 11 năm 2013 của Hội nghị Trung ương 8 khóa XI về “Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và Đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa - hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 52/2020/TT-BGDĐT ngày 31 tháng 12 năm 2020 về ban hành Điều lệ trường mầm non.
Cao, T. H. N. (2016). Một số biện pháp phát triển đội ngũ giáo viên mầm non đáp ứng nhu cầu giáo dục mầm non hiện nay, Tạp chí Giáo dục, 384(2), 5-8.
Huỳnh, T. Á. S. (2024). Thực trạng phát triển đội ngũ giáo viên mầm non đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục ở huyện Cái Bè, tỉnh Tiền Giang. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(02S), 74-83. https://doi.org/10.52714/dthu.13.02S.2024.1346
Melenets, L, I., Goncharenko, A., Diatlenko, N., Ivanenko, O., Kulbediuk, A. Y., & Sankovska, I. (2024). Development of the preschool teachers’ partnership competence. Journal of Education and Learning (EduLearn), (18 (4)), 1527-1535. https://doi.org/10.11591/edulearn.v18i4.21471
Nguyen, B. T., Huynh, T. T., Tran, T. H., Le, T. H. H., & Chau, S. (2024). Theoretical Basis of Preschool Teacher Team Development. International Journal of Humanities Social Science and Management (IJHSSM), 4(2), 18-28.
Nguyễn, T. B. M. (2017). Phát triển đội ngũ giáo viên đáp ứng yêu cầu phổ cập giáo dục mầm non cho trẻ em 5 tuổi các tỉnh Tây Nguyên. Luận án tiến sĩ chuyên ngành Quản lý giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, V. Đ., & Phạm M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Quốc hội. (2019). Luật Giáo dục số 43/2019/QH14 ngày 14 tháng 6 năm 2019.
Vujičić, L., & Čamber Tambolaš, A. (2017). Professional development of preschool teachers and changing the culture of the institution of early education. Early Child Development and Care, 187(10), 1583–1595. https://doi.org/10.1080/03004430.2017.1317763.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>