Measures to manage self-assessment activities in education quality accreditation of kindergartens in Dong Hai district, Bac Lieu province

Trong Nam Phan1, , Thi Huong Tang2
1 Research Affairs Office, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Self-assessment in education quality accreditation at preschools play a crucial role in enhancing the quality of management and education. This article analyzes the current state of self-assessment management at kindergartens in Dong Hai district, Bac Lieu province, using a functional approach. The analysis highlights several advantages, including strong support from management, positive awareness among teachers, adequate facilities, a methodical organizational process, and a commitment to improvement after each self-assessment cycle. However, it also identifies key limitations, such as uneven awareness and implementation capacity, lack of detailed self-assessment plans, insufficiently standardized processes, and inadequate facilities and funding.

Accordingly, the article proposes several management measures, including raising teachers' awareness of the importance of self-assessment; developing detailed, realistic plans; organizing self-assessment activities systematically; ensuring close supervision from task assignment to progress monitoring; strengthening periodic inspections and evaluations; and providing adequate support through improved facilities, funding, and external resource mobilization.

These measures aim to enhance self-assessment, education quality accreditation, and promote sustainable development at kindergartens in Dong Hai district, Bac Lieu province.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018a). Thông tư số 19/2018/TT-BGDĐT ngày 22/08/2018 về việc ban hành quy định về kiểm định chất lượng giáo dục và công nhận đạt chuẩn quốc gia đối với trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường trung học phổ thông có nhiều cấp học.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018b). Hướng dẫn số 5942/BGDĐT-QLCL ngày 28/12/2018 về việc hướng dẫn tự đánh giá và đánh giá ngoài cơ sở giáo dục phổ thông.
Đàm, T. L. (2023). Một số kỹ thuật trong viết báo cáo tự đánh giá ở các trường trung học phổ thông. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 26(6), 25-28. https://doi.org/10.52714/dthu.26.6.2017.467.
Đỗ, Đ. T., & Nguyễn, Q. A. (2024). Quản lý hoạt động tự đánh giá trong kiểm định chất lượng giáo dục tại một số trường trung học phổ thông công lập quận Gò Vấp, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, 23(Số đặc biệt 11), 117-121. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/1410.
Lê, H. C., & Đỗ, N. B. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động tự đánh giá trong kiểm định chất lượng giáo dục ở các trường trung học cơ sở thành phố Mỹ Tho, tỉnh Tiền Giang. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(03S), 253-264. https://doi.org/10.52714/dthu.13.03S.2024.1424.
Lê, T. D. (2023). Thực trạng quản lý hoạt động tự đánh giá trường tiểu học ở thị xã Bình Minh, tỉnh Vĩnh Long. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(02S), 59-68. https://doi.org/10.52714/dthu.12.02S.2023.1084.
Thắng, N. M., & Thắng, N. T. (2021). Một số giải pháp nhằm nâng cao hiệu quả quản lý hoạt động tự đánh giá các trường trung học phổ thông huyện quảng hòa, tỉnh cao bằng. TNU Journal of Science and Technology, 226(18), 147-154. DOI: https://doi.org/10.34238/tnu-jst.5288.
Trần, T. N. B. (2021). Đánh giá hệ thống đảm bảo chất lượng bên trong của một số trường đại học Việt Nam. Tạp chí Giáo dục, 497(1), 54–59. Truy cập từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/73.
Vũ, T. P. T., Lương, Đ. H., & Nguyễn, D. L. (2023). Tổng quan những nghiên cứu về bộ công cụ đánh giá hiệu quả hoạt động giáo dục môi trường trong nhà trường. Tạp chí Giáo dục, 23(9), 18-23. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/749.

Most read articles by the same author(s)