Current situation of subject head development at primary schools in Tan Thanh district, Long An province

Minh Gian Pham1, Van Tuan Nguyen2,
1 Faculty of Social Sciences Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The article analyzes the current situation of developing professional team leaders in primary schools in Tan Thanh district, Long An province. The study uses sociological investigation methods combined with document analysis and in-depth interviews, involving 296 people including principals, vice principals, professional team leaders and teachers at 10 typical primary schools. The results show that professional team leaders are assessed important in educational innovation and improving the quality of teaching, but there are still limitations in management capacity, coordination skills, and working conditions. The study emphasizes the role of the principal in planning, training and motivating professional team leaders, and at the same time proposes some directions for improvement to build a team of competent professional team leaders, meeting the requirements of the 2018 General Education Program.

Article Details

References

Adey, P. (2000). Developing science leaders in secondary schools. Education Research Journal, 15(2), 101-108.
Ban Chấp hành Trung ương Đảng. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04 tháng 11 năm 2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Bush, T., & Glover, D. (2018). School leadership and management in education: Principles, practice and research. London: Sage Publications.
Cao, T. T. (2022). Xây dựng và phát triển đội ngũ tổ trưởng chuyên môn tại các trường trung học cơ sở trên địa bàn huyện Đơn Dương, tỉnh Lâm Đồng nhằm đáp ứng yêu cầu của Chương trình Giáo dục phổ thông 2018. Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, Việt Nam.
Maingi, N. W. (2019). Enhancing school leadership in Kenya: Challenges and opportunities. Educational Management Administration & Leadership, 47(5), 746-763.
Phan, C. T. (2022). Phát triển đội ngũ tổ trưởng chuyên môn tại các trường trung học cơ sở trên địa bàn quận Ninh Kiều, thành phố Cần Thơ. Trường Đại học Đồng Tháp, Việt Nam.
Phùng, Q. D. (2019). Giải pháp phát triển đội ngũ tổ trưởng chuyên môn trường tiểu học theo tiếp cận năng lực. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 19(4), 45-55.
Quốc hội. (2019). Luật Giáo dục số 43/2019/QH14 ngày 14 tháng 6 năm 2019. Hà Nội: Văn phòng Quốc hội.
Trần, H. N. C., & Phan, M. T. (2021). Giải pháp nâng cao chất lượng đội ngũ tổ trưởng chuyên môn tại các trường trung học cơ sở trên địa bàn Quận 12, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 27(3), trang 56-68.
Turner, C., & Collins, S. (2020). Developing school leaders: The role of headteachers in the USA. International Journal of Leadership in Education, 23(3), 231-245.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>