Some measures to develop the mathematical thinking and reasoning abilities of 8th-grade students via the topic “indenttities and application”

Duong Hoang Nguyen1, Le Nam Tran1, Thi Kieu Trinh Mai2,
1 Faculty of Mathematics - Information Teacher Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Post-graduate student, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

In alignment with the objectives of developing student competencies and qualities set by the 2018 General Education Mathematics Curriculum, an essential requirement is enabling teachers to effectively integrate real-world contexts into mathematics instruction. This article proposes several pedagogical strategies for incorporating practical elements into the teaching of the topic “Similar Triangles” for grade 8 students, with the aim of enhancing the overall quality of mathematics education at the lower secondary level.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018a). Chương trình giáo dục phổ thông chương trình tổng thể (an hành kèm theo thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018b). Chương trình giáo dục phổ thông môn Toán (ban hành kèm theo thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2023). Tài liệu hướng dẫn bồi dưỡng giáo viên phổ thông mô đun 2 – Bồi dưỡng trực tiếp. Thành phố Hồ Chí Minh.
C. Mác và Ph. Ăng-ghen (1993). Toàn tập. NXB Chính trị quốc gia Hà Nội.
Đỗ, Đ. T (2022). Sách giáo khoa Toán 8- Tập 2- Bộ sách Cánh Diều. NXB Đại học Sư phạm thành phố Hồ Chí Minh.
Đỗ, Đ. T, Lê, T. A., Đỗ, Đ. B., Phạm, X. C., Nguyễn, S. H., Phạm, S. N., & Vũ, P. T. (2018). Dạy học phát triển năng lực môn Toán trung học cơ sở. NXB Đại học Sư phạm thành phố Hồ Chí Minh.
Hà, H. K (2022). Sách GV Toán 8- tập 2- Bộ sách kết nối tri thức với cuộc sống. NXB Giáo dục Việt Nam.
Hoàng, P. (2003). Từ điển tiếng việt. Đà Nẵng: NXB Đà Nẵng.
Kolb, D. A. (1984). Experiential Learning: Experience as the source of Learning and Development. Englewood Cliffs, New Jersey, Prentice Hall.
Lê, N. S., & Nguyễn, D. H. (2020). Một số vấn đề lí luận về dạy học môn Toán. Hà Nội NXB Giáo dục Việt Nam.
Ngô, H. D. (2005). Năng lực Toán học và ứng dụng thực tế. NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, B. K (2011). Phương pháp dạy học môn Toán. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
Nguyễn, P. L (2019). Các lí thuyết dạy học hiện đại trong giáo dục Toán học. NXB Đại học Cần Thơ.
Phạm, M. H (1992). Tâm lí học. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Trần, N. D., Trần, Đ. H., Nguyễn, T. A., Nguyễn, V. H., Ngô, H. L., Huỳnh, N. T., & Nguyễn, Đ. T. T. (2022). Toán 8 (Tập 2) - Chân trời sáng tạo. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>