Current situation of managing experiential activities and career orientation work for senior high school students in Cai Be District, Tien Giang Province

Mong Tuyen Huynh1, Van Chinh Tran2,
1 Faculty of Social Sciences Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Experiential activities and career orientation work would achieve high education results only when they are effectively managed. Consequently, this study aims to conduct a survey and evaluate the current situation of managing experiential activities and career orientation work designated for senior high school students in Cai Be district, Tien Giang province. The research data was collected from 15 management staff and 90 teachers by using observation, surveys, interviews, and evalutation on activity-related records and products. The survey data was processed on a 5-point scale to calculate the average score, standard deviation, and ranking. The research contents focus on the activities and work of planning, organizing, directing, and evaluating the above-mentioned activities and work. The research results show that most of the activities are rated as fairly good despite a number of others being rated at an average level. The research results serve as an important practical background for proposing effective measures to manage experiential activities and career orientation work in senior high schools in Cai Be district, Tien Giang province. 

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình giáo dục phổ thông - Hoạt động trải nghiệm và hoạt động trải nghiệm hướng nghiệp (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2023). Công văn số 5636/BGDĐT-GDT ngày 10 tháng 10 năm 2023 V/v xây dựng kế hoạch dạy học các môn Khoa học tự nhiên, Lịch sử và địa lý, Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệm.
Đinh, T. K. T. & cs (2019). Hoạt động trải nghiệm và hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp, Tài liệu tìm hiểu chương trình giáo dục phổ thông 2018.
Đinh, T. K. T. (2019). Hướng dẫn tổ chức hoạt động trải nghiệm theo Chương trình giáo dục phổ thông mới. NXB Đại học Sư phạm.
Đỗ, N. T. (2015). Hoạt động trải nghiệm và sáng tạo từ kinh nghiệm quốc tế và vấn đề của Việt Nam. Tạp chí Khoa học giáo dục, số 115 - tháng 4/2015, 13-16.
Huỳnh, M.T. & Đinh, N. T. (2022). Tài liệu bồi dưỡng hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp ở trường phổ thông. Khoa Sư phạm khoa học xã hội, Trường Đại học Đồng Tháp.
Huỳnh, M. T. (2019). Giáo dục lịch sử địa phương qua hoạt động trải nghiệm cho học sinh tiểu học tỉnh Kiên Giang. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 5, 208-210.
Nguyễn, T. M. L., Đặng, Q. B., Nguyễn, T. H., Nguyễn, Q. C., & Nguyễn, S. T. (2012). Quản lí giáo dục: một số vấn đề lí luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Quốc hội. (2019). Luật giáo dục. Hà Nội: NXB Chính trị quốc gia.
Sở Giáo dục và Đào tạo Tiền Giang. (2024). Hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ giáo dục trung học năm học 2024-2025.
Trần, K. (2021). Những vấn đề cơ bản của khoa học quản lí giáo dục. NXB Đại học Sư phạm.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>