The current management of Physical Education teaching activities oriented toward competency development for high school students in District 7, Ho Chi Minh City
Main Article Content
Abstract
The article surveys and analyzes the current status of managing teaching activities of Physical Education subject on capacity development at high schools in District 7, Ho Chi Minh City. The study was conducted with 40 managers and 120 teachers of three high schools, using mixed methods. The survey results show that the majority of managers and teachers are clearly aware of the importance of managing teaching activities of Physical Education on the capacity development orientation. In general, the management contents from planning, organizing, directing to checking and evaluating are all implemented at a fairly good level, showing seriousness and progress compared to before. The outstanding strengths are the coordination between departments in the school, the attention to professional activities, class observation and sharing teaching experiences. However, the results also show certain limitations. These include that some plans which are still formal, coordination with forces outside the school is not tight, facilities and funding are limited, while the monitoring and feedback mechanism is not really synchronized. From these results, it can be affirmed that the management of physical education teaching activities in high schools in District 7 has received due attention, but there is still a need for a more comprehensive and sustainable solution to meet the requirements of general education innovation in the direction of developing students' capacity.
Keywords
Current situation, development of students’ competencies, high school, management of teaching and learning activities, Physical Education subject.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2017). Kế hoạch số 4612/BGDĐT-GDTrH ngày 03/10/2017 về việc thực hiện Chương trình giáo dục phổ thông hiện hành theo định hướng phát triển năng lực và phẩm chất học sinh.
Đặng, Q. B. & Phạm, M. G. (2022). Quản lý giáo dục - Những vấn đề lý luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Đặng, T. H. (2012). Phát triển năng lực người học – Tiếp cận nhân cách trong giáo dục hiện đại. Tạp chí Giáo dục, 283, 14-16.
Gray, C., & MacBlain, S. (2015). Learning theories in childhood (2nd ed.). SAGE Publications.
Greek Ministry of Education. (2023). General Lyceum Physical Education Curriculum. Truy cập từ https://www.minedu.gov.gr
Lê, Đ. T (Chủ biên), & Phan, T. T. H. (2016). Dạy học theo định hướng hình thành và phát triển năng lực người học ở trường phổ thông. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Lê, T. T. T., & Phạm, P. T. (2021). Quản lý hoạt động dạy học theo định hướng phát triển năng lực học sinh trong nhà trường phổ thông. Tạp chí Giáo dục, số 492.
Lưu, V. Q. (2017). Nâng cao chất lượng và phát triển giáo dục thể chất trường học. Tạp chí Giáo dục Thể chất và Thể thao, số 5.
Ministry of Education Singapore. (2023). Physical Education Curriculum and NAPFA. Truy cập từ https://www.moe.gov.sg
Nguyễn, Q. C. & Nguyễn, T. M. L. (2014). Giáo dục học – Tập 1. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
Nguyễn, V. B. H. (2014). Năng lực và phát triển năng lực học sinh phổ thông. Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 109.
Trần, K. (2004). Một số vấn đề lý luận về quản lý hoạt động dạy học trong nhà trường phổ thông. Tạp chí Giáo dục, số 95.
Trần, K. & Nguyễn, X. T. (2012). Lý luận quản lý giáo dục. Huế: NXB Đại học Huế.
Vũ, D. (2011). Lý luận quản lý. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia Sự thật.
Most read articles by the same author(s)
- Ngoc Hien Huynh, TS Hung Cuong Le, Currently managing career guidance activities for students in secondary schools in Can Duoc district, Long An province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 04S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Tan Phat Le, Hung Cuong Le, Currently managing english teaching based on competce-development at secondary schools in Ninh Kieu district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 04S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Ngoc Binh Do, Hung Cuong Le, Current self-assessment management activities in educational quality accreditation at lower secondary schools in My Tho city, Tien Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 03S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Hung Cuong Le, Nhu Y Ho, The current development of management staff based on principle standards at lower secondary schools in Co Do District, Can Tho City , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 14 No. 03S (2025): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)