Current status of managing English teacher training activities at high schools in Thu Duc City, Ho Chi Minh City

Van De Nguyen1, Kieu Thanh Chau2,
1 Center for Training Partnership and Professional Development, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

In the context of globalization and international integration, English teacher training activities are increasingly receiving deep attention based on professional standards. This article evaluates the current status of English teacher training management in high schools in Thu Duc City, Ho Chi Minh City. The study, surveying 100 managers and teachers of 6 high schools in Thu Duc City, Ho Chi Minh City, identified strengths in building training goals under the high school English teacher competency framework; this, in line with the requirements of current educational innovation, demonstrates a very practical training plan. However, the coordination mechanism between relevant units and individuals involved on training high school English teachers has not been clearly specified. As a result, the coordination is not really smooth and effective. To continue to promote the strengths and overcome the limitations and shortcomings mentioned in the current situation, in terms of management, it is necessary to have more specific and complete measures to contribute to improving the quality of high school English teachers in Thu Duc City, Ho Chi Minh City.

Article Details

References

Aksoy, E., & Bozdoǧan, D. (2019). Determining the english proficiency levels and needs of primary school teachers concerning their english language teaching experiences. Elementary Education Online, 18(3), 959-976. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.609207
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT: Chương trình giáo dục phổ thông. Hà Nội.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019). Thông tư số 17/2019/TT-BGDĐT: Chương trình bồi dưỡng thường xuyên giáo viên cơ sở giáo dục. Hà Nội.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Công văn số 2069/BGDĐT-NGCBQLGD: Hướng dẫn sử dụng khung năng lực giáo viên ngoại ngữ. Hà Nội.
Đặng, Q. B., Đỗ, Q. A., & Đinh, T. K. T. (2007). Cẩm nang nâng cao năng lực và phẩm chất đội ngũ giáo viên. NXB Đại học Quốc gia.
Lê, T. T. T. (2016). Quản lý đội ngũ giáo viên tiếng Anh tiểu học trong bối cảnh đổi mới giáo dục. Luận án Tiến sĩ Khoa học giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, V. Đ. (chủ biên), & Phạm, M. H. (2013), Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. NXB Giáo dục Việt nam.
OECD. (2005). Teachers matter: Attracting, developing and retaining effective teachers. OECD Publishing.
Thủ tướng Chính phủ. (2017). Quyết định số 2080/QĐ-TTg: Điều chỉnh, bổ sung Đề án Dạy và học ngoại ngữ trong hệ thống giáo dục quốc dân giai đoạn 2017–2025. Hà Nội.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>