Current status of managing English teacher training activities at high schools in Thu Duc City, Ho Chi Minh City
Main Article Content
Abstract
In the context of globalization and international integration, English teacher training activities are increasingly receiving deep attention based on professional standards. This article evaluates the current status of English teacher training management in high schools in Thu Duc City, Ho Chi Minh City. The study, surveying 100 managers and teachers of 6 high schools in Thu Duc City, Ho Chi Minh City, identified strengths in building training goals under the high school English teacher competency framework; this, in line with the requirements of current educational innovation, demonstrates a very practical training plan. However, the coordination mechanism between relevant units and individuals involved on training high school English teachers has not been clearly specified. As a result, the coordination is not really smooth and effective. To continue to promote the strengths and overcome the limitations and shortcomings mentioned in the current situation, in terms of management, it is necessary to have more specific and complete measures to contribute to improving the quality of high school English teachers in Thu Duc City, Ho Chi Minh City.
Keywords
English proficiency, professional standards, training, training management.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT: Chương trình giáo dục phổ thông. Hà Nội.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019). Thông tư số 17/2019/TT-BGDĐT: Chương trình bồi dưỡng thường xuyên giáo viên cơ sở giáo dục. Hà Nội.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Công văn số 2069/BGDĐT-NGCBQLGD: Hướng dẫn sử dụng khung năng lực giáo viên ngoại ngữ. Hà Nội.
Đặng, Q. B., Đỗ, Q. A., & Đinh, T. K. T. (2007). Cẩm nang nâng cao năng lực và phẩm chất đội ngũ giáo viên. NXB Đại học Quốc gia.
Lê, T. T. T. (2016). Quản lý đội ngũ giáo viên tiếng Anh tiểu học trong bối cảnh đổi mới giáo dục. Luận án Tiến sĩ Khoa học giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, V. Đ. (chủ biên), & Phạm, M. H. (2013), Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. NXB Giáo dục Việt nam.
OECD. (2005). Teachers matter: Attracting, developing and retaining effective teachers. OECD Publishing.
Thủ tướng Chính phủ. (2017). Quyết định số 2080/QĐ-TTg: Điều chỉnh, bổ sung Đề án Dạy và học ngoại ngữ trong hệ thống giáo dục quốc dân giai đoạn 2017–2025. Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Van Thong Ho, Van De Nguyen, Van Nam Thieu, Procedures of capacity training activities for teachers to run local educational contents in high school , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 01S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thi Minh Dao Hang, Van De Nguyen, The current situation of managing competence-based teaching for primary school students in Bình Tân district, Ho Chi Minh City , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 03S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van De Nguyen, Minh Gian Pham, Van Ban Nguyen, Giải pháp đào tạo, bồi dưỡng nâng cao trình độ chuyên môn, nghiệp vụ và tạo động lực làm việc cho đội ngũ giáo viên mầm non tỉnh Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 10 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van De Nguyen, Tan Dat Truong, Van Thong Ho, Thuy Nhu Phuong Tran, Faculties on activities of training highly qualified human resources: Research in the Mekong Delta , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 7 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Quoc Bao Dang, Van De Nguyen, Minh Gian Pham, Reading "Ho Chi Minh – education pioneer” by Tran Van Nhung resonances and associations , Dong Thap University Journal of Science: No. 19 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thanh Phong Huynh, Van De, Current management of students' learning activities at Can Tho Medical College , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 03S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Tan Dat Truong, Van De Nguyen, Cam Thao Trang Huynh, Thuy Nhu Phuong Tran, Developing leaders and managers’ administrative and managerial competences in Vietnamese universities , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 3 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Van De Nguyen, Thanh Tan Luong, Trong Nam Phan, Trung Danh, Phuong Vy Vo, Discussion on research capability of teachers in pedagogical universities/faculties to meet the requirements of the New General Education Curriculum 2018 , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 10 No. 6 (2021): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Van De Nguyen, Van Thong Ho, Trong Nam Phan, Improving the effectiveness of research groups at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 11 No. 3 (2022): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Van De Nguyen, Ngoc Toan Nguyen, Phát triển đội ngũ giáo viên trung học phổ thông đáp ứng chuẩn nghề nghiệp ở huyện đảo Phú Quốc, tỉnh Kiên Giang , Dong Thap University Journal of Science: No. 30 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities