Insights of the concept “competence” and its application to Vietnam’ school teaching staffs and principals

Quoc Bao Dang1, Minh Gian Pham2, , Thai Thuy Ngan Tam Tang3
1 Institute of Viet Mind
2 Dong Thap University
3 Research AffairsOffice, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

School working effectiveness depends on the competencies of teaching staffs and principals. If these two forces successfully accomplish their assigned tasks, they not only contribute to developing their school, but also achieving the goals of radically and comprehensively innovating Vietnam’s education and training in the current circumstances. This article generally presents the concept “competence” and the role of school teachers and principals in school development.

Article Details

References

[1]. Đặng Quốc Bảo, Phạm Minh Giản (2019), Dòng chảy Giáo dục Việt từ truyền thống đến hiện đại, NXB Thông tin và Truyền thông, Hà Nội.
[2]. Phạm Minh Hạc (2013), Từ điển Bách khoa Tâm lý học Giáo dục học Việt Nam, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[3]. Ngô Tự Lập (2016), “Giáo sư Ikujiro Nonaka: “Hồ Chí Minh là một nhà lãnh đạo minh triết””, An ninh Thế giới Online, http://antgct.cand.com.vn/So-tay/Giao-suikujiro-Nonaka-Ho-Chi-Minh-la-mot- nha-lanh-dao -minh-triet-379283/.
[4]. Hồ Chí Minh (2011), Toàn tập, tập 6, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.
[5]. Tập thể tác giả (2013), Từ điển Giáo dục học, NXB Từ điển Bách khoa, Hà Nội.
[6]. Ngô Trung Việt (2016), Giáo dục trong thời đại tri thức (Bản Tiếng Việt), NXB Lao động, Hà Nội.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>