The current situation of managing professional development activities in preschools in Binh Tan District, Ho Chi Minh City

Trong Nam Phan1, , Thi Kim Dao Le2
1 Research Affairs Office, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

This article presents the study findings on the current situation of managing professional development activities in preschools in Binh Tan district, Ho Chi Minh City. Five management functions are analyzed: planning, organizing implementation, directing, monitoring and evaluation, and managing supportive conditions. The study employed questionnaires and in-depth interviews involving preschool administrators and teachers in the district. The results indicate several positive outcomes. Administrators and teachers have developed a clearer understanding of the importance of professional development; the content and methods of training have become more consistent with professional standards and practical needs; and collaboration among stakeholders within and outside preschools has improved. However, certain limitations remain: planning is not yet systematic; implementation is fragmented and overly theoretical; direction lacks consistency; monitoring and evaluation do not fully reflect teachers’ applied competencies; and supportive conditions such as facilities, funding, and time remain limited. Based on these findings, the study proposes six management measures: (1) Assessing needs and grouping teachers before training; (2) Renewing the planning of professional development programs; (3) Improving implementation effectiveness; (4) Strengthening the direction of professional development activities; (5) Reforming monitoring and evaluation; and (6) Managing and mobilizing supportive conditions. These measures aim to improve management effectiveness and foster the professional growth of teachers in preschools in Binh Tan district, thereby meeting the requirements of educational reform.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 26/2018/TT-BGDĐT ngày 08/10/2018 ban hành Quy định chuẩn nghề nghiệp giáo viên mầm non.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 51/2020/TT-BGDĐT ngày 31/12/2020 sửa đổi, bổ sung một số nội dung của Chương trình giáo dục mầm non.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Thông tư số 01/2021/TT-BGDĐT ngày 02/02/2021 quy định mã số, tiêu chuẩn chức danh nghề nghiệp và bổ nhiệm, xếp lương viên chức giảng dạy trong cơ sở giáo dục mầm non, giáo dục phổ thông, giáo dục thường xuyên.
Chính phủ. (2017). Nghị định số 101/2017/NĐ-CP ngày 01/9/2017 về đào tạo, bồi dưỡng cán bộ, công chức, viên chức.
Egert, F., Fukkink, R. G., & Eckhardt, A. G. (2018). Impact of in-service professional development programs for early childhood teachers on quality ratings and child outcomes: A meta-analysis. Review of Educational Research, 88(3), 401–433. https://doi.org/10.3102/0034654317751918.
Harari Paltiel, Y. (2024). How do early childhood education leaders shape professional learning communities? Early Years, 45(3–4), 610–624. https://doi.org/10.1080/09575146.2024.2396367.
Lee, J. Y., & Sung, J. (2023). Effects of in-service programs on childcare teachers’ interaction quality: A meta-analysis. Teaching and Teacher Education, 124, 104017. https://doi.org/10.1016/j.tate.2023.104017.
Nguyễn, T. H., & Trần, V. T. (2023). Vận dụng mô hình PDCA vào quản lý bồi dưỡng năng lực nghề nghiệp cho giáo viên mầm non. Tạp chí Giáo dục, 19, 15–20.
Nông, T. T. T. (2021). Quản lý hoạt động bồi dưỡng năng lực sư phạm cho giáo viên mầm non ở các tỉnh miền núi phía Bắc theo chuẩn nghề nghiệp. Luận án Tiến sĩ Quản lý giáo dục. Học viện Chính trị.
OECD. (2020). Starting Strong VI: Supporting teachers, skills and quality in early childhood education and care. Paris: OECD Publishing. https://doi.org/10.1787/20790337.
Quốc hội. (2019). Luật Giáo dục số 43/2019/QH14.
Sahlberg, P. (2011). Finnish lessons: What can the world learn from educational change in Finland? New York: Teachers College Press.
Thủ tướng Chính phủ. (2018). Quyết định số 1677/QĐ-TTg ngày 03/12/2018 phê duyệt Đề án Đổi mới công tác đào tạo, bồi dưỡng giáo viên và cán bộ quản lý cơ sở giáo dục.
Thủ tướng Chính phủ. (2019). Quyết định số 33/QĐ-TTg ngày 08/01/2019 phê duyệt Đề án Đào tạo, bồi dưỡng nhà giáo và cán bộ quản lý giáo dục mầm non giai đoạn 2018–2025.
Trần, M. H., & Hoàng, T. N. M. (2020). Biện pháp quản lý hoạt động bồi dưỡng thường xuyên cho giáo viên mầm non tại thành phố Biên Hòa, tỉnh Đồng Nai. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Nam, 19, 1–9.
UNESCO. (2015). Teachers and educational quality: Monitoring global needs for 2015. Paris: UNESCO Publishing.
UNICEF. (2019). A world ready to learn: Prioritizing quality early childhood education. New York: UNICEF. https://doi.org/10.18356/7d9f4d11-en
Võ, N. D., & Đặng, T. T. T. (2020). Quản lý hoạt động bồi dưỡng giáo viên các trường mầm non trên địa bàn thành phố Quy Nhơn, tỉnh Bình Định theo Chuẩn chức danh nghề nghiệp. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 9(2), 7–14. https://doi.org/10.52714/dthu.9.2.2020.772
Wang, M., & Zhang, L. (2024). Teacher leadership in professional learning communities in early childhood education: A Chinese perspective. Educational Management Administration & Leadership, 53(5), 1063-1082. https://doi.org/10.1177/17411432241240604.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>