The role of Vietnam’s educational science in developing “Viet mind” sustainably
Main Article Content
Abstract
During the course of the nation’s history, Vietnam’ educational science has experienced vicissitudes in undertaking assignments of developing “Viet mind” sustainably. This article aims to present the development of Vietnam’s education science from its foundation in the war time against American imperialists to its growth in the years of innovation based on the political credos of building the nation moving towards socialism, and its duties of implementing sustainable development in the new circumstances of intellectual economy.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
[1]. Phạm Minh Hạc (2014), Luận bàn về Giáo dục/Quản lý Giáo dục, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[2]. Yuval Noah Harari (2019), 21 Bài học cho thế kỷ 21, NXB Thế giới - Nhã Nam, Hà Nội.
[3]. Tô Duy Hợp và nhiều tác giả (2016), Khoa học tư duy từ nhiều tiếp cận khác nhau, NXB Tri thức Hà Nội.
[4]. Phan Văn Kha, Nguyễn Lộc (2011), Khoa học giáo dục Việt Nam từ đổi mới đến nay, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[2]. Yuval Noah Harari (2019), 21 Bài học cho thế kỷ 21, NXB Thế giới - Nhã Nam, Hà Nội.
[3]. Tô Duy Hợp và nhiều tác giả (2016), Khoa học tư duy từ nhiều tiếp cận khác nhau, NXB Tri thức Hà Nội.
[4]. Phan Văn Kha, Nguyễn Lộc (2011), Khoa học giáo dục Việt Nam từ đổi mới đến nay, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Năng lực quản lý/ lãnh đạo của người Hiệu trưởng trong bối cảnh đổi mới giáo dục , Dong Thap University Journal of Science: No. 2 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, “Giver in generosity, receiver in mind”: Behavioral norms in school motivate the truthful teaching - learning , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 9 No. 6 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Van Hien Duyen, Minh Gian Pham, Testing and assessing learner results at high schools in Tran Van Thoi district: reality and solutions , Dong Thap University Journal of Science: No. 17 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Insights of the concept “competence” and its application to Vietnam’ school teaching staffs and principals , Dong Thap University Journal of Science: No. 41 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van De Nguyen, Minh Gian Pham, Van Ban Nguyen, Giải pháp đào tạo, bồi dưỡng nâng cao trình độ chuyên môn, nghiệp vụ và tạo động lực làm việc cho đội ngũ giáo viên mầm non tỉnh Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 10 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Ho Chi Minh’s wise philosophy of “people education” , Dong Thap University Journal of Science: No. 29 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, An outlook on ‘morality-laws-lifestyles/behaviors education” for young people in the current circumstances , Dong Thap University Journal of Science: No. 11 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Minh Gian Pham, Quản lí phát triển đội ngũ giáo viên trung học phổ thông theo hướng chuẩn hóa , Dong Thap University Journal of Science: No. 1 (2012): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Van De Nguyen, Minh Gian Pham, Reading "Ho Chi Minh – education pioneer” by Tran Van Nhung resonances and associations , Dong Thap University Journal of Science: No. 19 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Minh Gian Pham, Thi Tuyet Hanh Nguyen, Thi Thu Lieu Dang, The current circumstances and essientials for high school managers , Dong Thap University Journal of Science: No. 22 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities