Some methods improving students’ competency of analyzing for maths solutions via teaching the lesson theme of coordinate plane method - grade 10 Geometry
Main Article Content
Abstract
This article reviews competencies of maths, analyzing maths problems and finding solutions; thereby it suggests some methods improving students’ competency of analyzing for finding solutions via teaching the lesson theme: “Coordinate Plane Method - Grade 10 Geometry”.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Competency, analysis, method, students, exercise, coordinate plane
References
[2]. G. Polia (1997), Giải một bài toán như thế nào?, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3]. Trần Văn Hạo (Tổng chủ biên), Nguyễn Mộng Hy (Chủ biên), Nguyễn Văn Đoành, Trần Đức Huyên, Hình học 10, NXB Giáo dục, Bộ Giáo dục và Đào tạo.
[4]. Huỳnh Thanh Hương (2010), Phát triển tư duy sáng tạo cho học sinh thông qua việc dạy học chương “Phương pháp tọa độ trong mặt phẳng-Hình học 10-Nâng cao”, Luận văn thạc sĩ giáo dục học, Trường Đại học Vinh, Vinh.
[5]. Nguyễn Bá Kim (Chủ biên), Vũ Dương Thụy (1992), Phương pháp dạy học môn Toán, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[6]. Kruchetxki V. A. (1973), Tâm lí năng lực toán học của học sinh, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[7]. Lê Ngọc Sơn (2015), “Dạy học toán trong trường phổ thông theo định hướng phát triển năng lực”, Tạp chí toán học trong nhà trường, (số 1), tr. 21-25
[8]. Đào Tam (Chủ biên), Lê Hiển Dương (2009), Các phương pháp dạy học không truyền thống trong dạy học toán ở trường đại học và trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[9]. Nguyễn Đình Trãi (2001), Năng lực tư duy lí luận cho cán bộ giảng dạy lí luận Mác – Lênin ở các trường chính trị, Luận án tiến sĩ triết học, Viện Triết học - Học Viện Chính trị Quốc gia Hồ Chí Minh.
Most read articles by the same author(s)
- Duong Hoang Nguyen, Thi Thu Thao Duong, Setting the scenes in triangle chapter for mathematical problem - solving capacity for grade 7 students , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Duong Hoang Nguyen, Thi Ngoc Hanh Nguyen, Some measures to develop reasoning-thinking competence for grade 12 students through teaching volume of polyhedron , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Assoc. Prof. Dr. Duong Hoang Nguyen, Xuan Nam Tran, Some measures to develop the mathematical thinking and reasoning abilities of 10th-grade students in teaching the topic “Coordinate geometry in the plane” , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Duong Hoang Nguyen, Van Quan Pham, Development of functional thinking for students through teaching chapter "Expliance functions, code functions and logarit functions” - Calculus 12 , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 03S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- PGS. TS Duong Hoang Nguyen, Thi Nhu Nguyet Trang, Developing practical problem-solving competence through teaching the topic of quantitative in triangle and vector – grade 10 mathematics , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Phó Giáo sư Duong Hoang Nguyen, Thi Hong Hanh Doan, Developing students’ algorithmic thinking in teaching the topics of number sequences, additive progressions and multiplication progressions – Math 11 , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Duong Hoang Nguyen, Văn Út Nguyễn, Some measures to create knowledge mobile capacity for excellent grade 12 students in teaching solution of exercises chapter "Primitives, calculus, and applications" , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 03S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thanh Tam Le, PGS, TS Dương Hoàng Nguyễn, Applying experiential learning theory in teaching the concept “Triangular primarism” (Math 7) , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 02S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Duong Hoang Nguyen, Thanh Can Tran, Dạy học định lý hình học không gian với sự hỗ trợ của phần mềm Geospace , Dong Thap University Journal of Science: No. 8 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Assoc. Prof. Dr. Duong Hoang Nguyen, Cử nhân khoa học Anh Tuan Phan, Teaching three-line conic topic Maths 10 toward connecting maths with practice , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)