Kinh nghiệm đánh giá chất lượng chương trình đào tạo của một số nước trên thế giới và vận dụng ở Việt Nam
Main Article Content
Abstract
Assessing a training program is a key component of training quality management in academic institutions. In accordance with the requirements of enhancing the training quality, there must be a standardized training program to implement an outcome-based training programs to develop students’ professional competencies. This article aims to analyze experiences in assessing training programs from other countries – Indonesia, Malaysia, Thailand, Philippines to propose solutions to applying those in Vietnam.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
[1]. Nguyễn Đức Chính (2008), Thiết kế và ĐGCT giáo dục, Tập bài giảng tại Khoa Sư phạm (nay là trường Đại học Giáo dục) Đại học Quốc gia Hà Nội.
[2]. Ngô Doãn Đãi (2008), "Kiểm định chương trình đào tạo ở Việt nam", Báo cáo trình bày tại Hội thảo "Kiểm định, đánh giá và quản lí chất lượng đào tạo đại học", Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn, Đại học Quốc gia Hà Nội.
[3]. Trần Thị Hoài (2009), Nghiên cứu đánh giá thẩm định chương trình giáo dục đại học trình độ đại học, Luận án Tiến sỹ Quản lý Giáo dục.
[4]. Trần thị Bích Liễu (2008), "ĐGCT đào tạo: khái niệm, nguyên tắc, quy trình, loại hình, phương pháp", Kỉ yếu hội thảo quốc tế "Xây dựng tiêu chuẩn chất lượng cho các trường sư phạm Việt Nam", Viện Nghiên cứu Sư phạm, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
[2]. Ngô Doãn Đãi (2008), "Kiểm định chương trình đào tạo ở Việt nam", Báo cáo trình bày tại Hội thảo "Kiểm định, đánh giá và quản lí chất lượng đào tạo đại học", Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn, Đại học Quốc gia Hà Nội.
[3]. Trần Thị Hoài (2009), Nghiên cứu đánh giá thẩm định chương trình giáo dục đại học trình độ đại học, Luận án Tiến sỹ Quản lý Giáo dục.
[4]. Trần thị Bích Liễu (2008), "ĐGCT đào tạo: khái niệm, nguyên tắc, quy trình, loại hình, phương pháp", Kỉ yếu hội thảo quốc tế "Xây dựng tiêu chuẩn chất lượng cho các trường sư phạm Việt Nam", Viện Nghiên cứu Sư phạm, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Most read articles by the same author(s)
- Minh Gian Pham, Quoc Bao Dang, Some of uncle ho’s teachings 60 years ago in fire rooster year - 1957 , Dong Thap University Journal of Science: No. 23 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Ngoc Hieu Le, Minh Gian Pham, Current management of information technology application activities in teaching at high schools in O Mon district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 02S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Quán triệt lời dạy của Bác Hồ ở một số thời điểm lịch sử vào việc triển khai chiến lược giáo dục hiện nay , Dong Thap University Journal of Science: No. 3 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities
- Minh Gian Pham, Quoc Bao Dang, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Twelve instructions in uncle ho’s education heritage and eduction innovation , Dong Thap University Journal of Science: No. 16 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Tam Tang, Educating young generation about patriotism and will to protect nation’s sovereignty basing on the ancerotrs’ intelligence , Dong Thap University Journal of Science: No. 13 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Minh Gian Pham, Quoc Bao Dang, Quoc Bao Dang, Internalizing Uncle Ho’s six instructions into school teaching operation of education innovation , Dong Thap University Journal of Science: No. 15 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Minh Gian Pham, Minh Tuyet Tran, Current situation of subject head development at secondary schools in Can Duoc district, Long An province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 02S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Kim Tuan Bui, Minh Gian Pham, Current situation and measures to develop middle school teachers in Soc Trang city, Soc Trang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 02S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Phu Hao Tran, Minh Gian Pham, TS Huu Ngai Pham, Current status of teachers implementing career education for high school students in the Mekong Delta under the 2018 General Education Program , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)