Current management status of Mathematics teaching activities in primary schools in Bao Loc city, Lam Dong province
Main Article Content
Abstract
Mathematics education forms and develops essential qualities, general competencies, and mathematical capabilities for students with core elements. Therefore, in order to achieve the goals of teaching Mathematics in primary schools, the role of managing Mathematics teaching activities needs to be valued and appropriately considered. To propose management measures for teaching Mathematics in primary schools in Bao Loc city, Lam Dong province, an assessment of the current state of managing Mathematics teaching activities was conducted through a survey of 28 administrators and 108 teachers from 05 primary schools in Bao Loc city, Lam Dong province. Basing on the survey results, we analyzed and evaluated the current situation as well as identified issues and shortcomings in the management of Mathematics teaching activities in the local primary schools.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Bao Loc city, primary schools, teaching Mathematics, teaching activities.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2016). Thông tư số 22/2016/TT-BGDĐT ngày 22/9/2016 về sửa đổi, bổ sung một số điều của Quy định đánh giá học sinh tiểu học ban hành kèm theo Thông tư số 30/2014/TT-BGDĐT ngày 28/8/2014 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo về việc ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình hoạt động trải nghiệm, trải nghiệm hướng nghiệp ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 về ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 27/2020/TT-BGDĐT ngày 04/9/2020 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo về ban hành Quy định đánh giá học sinh tiểu học.
Lê, T. P. (2021). Đánh giá năng lực giải quyết vấn đề của học sinh tiểu học trong dạy học toán. Luận án tiến sĩ Giáo dục học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Liu, Q. (2023). Gamification in Primary School Mathematics Teaching. Journal of Education, Humanities and Social Sciences, 22, 428-433. https://doi.org/10.54097/ehss.v22i.12493.
Miao, Z., & Reynolds, D. (2017). The Effectiveness of Mathematics Teaching in Primary Schools: Lessons from England and China (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315563763.
Nguyễn, T. A. Đ. (2022). Thực trạng quản lý hoạt động dạy học môn Toán ở các trường tiểu học huyện Hóc Môn, thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Thiết bị giáo dục, 287(2), 137-139.
Phó, Đ. H, & Mai, T. Q. (2023). Thực trạng tổ chức học thông qua chơi tạo cơ hội thử nghiệm cho học sinh trong môn Toán lớp 2 ở các trường tiểu học thành phố Việt Trì, tỉnh Phú Thọ. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 19(3), 61-67.
Trần, X. B. (2016). Thực trạng vận dụng dạy học hợp tác vào dạy học môn Toán của đội ngữ giáo viên tiểu học tỉnh Tuyên Quang. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 130(7), 85-88.
Most read articles by the same author(s)
- Van Thong Ho, Van De Nguyen, Van Nam Thieu, Procedures of capacity training activities for teachers to run local educational contents in high school , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 01S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Viet Tuyen Nguyen, Van Thong Ho, Current educational socialization management at secondary schools in Dong Xoai City, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 01S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van Thong Ho, Thi Nhanh Nguyen, Managing cultural behavior activities at lower secondary school in Vinh Thanh district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 03S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van Thong Ho, Viet Thu Nguyen, Thi Bach Yen Truong, Current management of training activities for excellent students in secondary high schools in Bu Gia Map District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thi Gia An Nguyen, Van Thong Ho, Current management of local education activities for primary school students in Dam Rong district, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van Thong Ho, Thi Van Kieu Le, Dac Nguyen Nguyen, Literature review on managing cultural education activities of social media used by university students , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Tan Dat Truong, Van De Nguyen, Van Thong Ho, Thuy Nhu Phuong Tran, Faculties on activities of training highly qualified human resources: Research in the Mekong Delta , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 7 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Van Thong Ho, Huu Duyen Nguyen, Current management of professional team activities at middle schools in Thap Muoi district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van De Nguyen, Van Thong Ho, Trong Nam Phan, Improving the effectiveness of research groups at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 11 No. 3 (2022): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Van Thong Ho, Van Toai Dang, Dac Nguyen Nguyen, An overview of university brand management , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)