Current situation and some management measures on life skills education activities for students primary school in Cai Lay town, Tien Giang province
Main Article Content
Abstract
The article has conceptualized the theoretical framework, surveyed and clarified the current situation to propose measures to manage life skills education activities for students in primary schools. Research methods were surveying 109 subjects (45 administrators, 64 teachers) and interviewing 05 administrators who have experience in school management of 07 primary schools in Cai Lay town, Tien Giang province. We process the survey results on a 5-level scale to calculate average scores, standard deviations and rankings to analyze and evaluate the current situation. Research results show that along with the achieved results, planning, organizing, directing, checking, and evaluating life skills education activities for students are still limited. This situation is the basis for proposing 4 comprehensive, focused, and appropriate management measures to improve the effectiveness of managing life skills education activities for students in primary schools in Cai Lay town, Tien Giang province.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Current situation, educational activities, life skills, management measures, primary school students.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2014). Thông tư số 04/2014/TT-BGDĐT-GDTH ngày 28 tháng 02 năm 2014 Ban hành Quy định quản lý hoạt động giáo dục kỹ năng sống và hoạt động ngoài giờ chính khoá.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình giáo dục phổ thông (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2023). Công văn số 6759/BGDĐT ngày 04/12/2023 có về việc tăng cường quản lý hoạt động giáo dục kỹ năng sống và hoạt động ngoài giờ chính khóa.
Đảng Cộng sản Việt Nam. (2021). Văn kiện đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XIII (tập 2). Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.
Huỳnh, M. T. (2012). Hệ thống kỹ năng sống cần giáo dục cho con người ở mọi lứa tuổi. Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt, tháng 12 năm 2012, 7.
Huỳnh, M. T. & cs. (2023). Thực trạng quản lý giáo dục kỹ năng sống cho trẻ mầm non quận Ninh Kiều thành phố Cần Thơ. Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt, tháng 5 năm 2023, 232.
Nguyễn, T. M. L. (Chủ biên), Đặng, Q. B., Nguyễn, T. H., Nguyễn, Q. C.. & Nguyễn, S, T. (2012). Quản lí giáo dục: một số vấn đề lí luận và thực tiễn. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Phòng Giáo dục và Đào tạo thị xã Cai Lậy. (2023). Công văn số 569/PGDĐT ngày 09/9/2023 hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ năm học 2023-2024.
Sở Giáo dục và Đào tạo tỉnh Tiền Giang. (2023) Công văn số 1219/SGDĐT-GDTH-GDMN ngày 25/8/2023 về việc hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ GD tiểu học năm học 2023-2024.
Most read articles by the same author(s)
- Dac Nguyen Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Learning motivation of Fine Arts students in Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 4 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Thi Phuong Nguyen, Dong Thap University primary education students’ methods of collecting and analyzing learning information , Dong Thap University Journal of Science: No. 12 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Hong Chi Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Current mangement of life skill education activities for children in pre-schools in Ninh Kieu district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 03S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thi Thu Tien Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Currently managing the activities of affection-social skill education for children in nursing schools in Chau Thanh district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Formulating learning methods for Dong Thap University students , Dong Thap University Journal of Science: No. 20 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, The reality of fostering students’ learning method at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: No. 23 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, Ho Chi Minh’s method , Dong Thap University Journal of Science: No. 27 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, Trả lời câu hỏi trong quá trình học tập của sinh viên ngành giáo dục tiểu học Trường Đại học Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Lua Le, Mong Tuyen Huynh, Current play activities management in kindergartens in Thanh Tri district, Soc Trang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Thi Thu Huyen Nguyen, Một số hình thức tổ chức bồi dưỡng năng lực hoạt động giáo dục ở trường phổ thông cho sinh viên sư phạm , Dong Thap University Journal of Science: No. 6 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities