Current management measures for innovative teaching in primary schools in Can Duoc district, Long An province
Main Article Content
Abstract
Renovating teaching not only helps students absorb knowledge but also equips them with the necessary skills and attitudes for sustainable development in the future. This study conducted a sociological survey combined with interviews with 110 management staff and teachers from primary schools in Can Duoc District, Long An Province. The results were analyzed and evaluated on the current teaching management in primary schools in this area. Then, the study identified the strengths, limitations, opportunities, and challenges of these current practices. Based on these findings, several management measures are proposed for the effectiveness of teaching method innovation in this area. This research has practical significance in supporting primary schools to improve teaching and learning quality, contributing to the development of students' competencies to meet the current educational innovation requirements.
Keywords
Activities, innovation, primary school, teaching methods
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Đặng, T. H. (2012). Năng lực và giáo dục theo tiếp cận năng lực. Tạp chí Quản lí giáo dục, số, 43, 18-26.
Hoàng, H. B. (2015). (2015). Năng lực và đánh giá theo năng lực. Tạp chí Khoa học, 6 (71), 22.
Lâm, T. H. H., & Hồ, V. T. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động dạy học môn Toán ở các trường tiểu học tại thành phố Bảo Lộc, tỉnh Lâm Đồng. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(01S), 92-101. https://doi.org/10.52714/dthu.13.01S.2024.1304.
Nguyễn, T. N. (2019). Dạy học theo phương pháp tiếp cận năng lực người học tại trường đại học - vai trò và giải pháp. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Khánh Hòa, số 6, 2019.
Nguyễn, T. D. (2020). Quản lý đổi mới phương pháp dạy học tiếng việt ở các trường tiểu học theo hướng tiếp cận phát triển năng lực học sinh. Tạp chí khoa học - Đại học Đồng Nai, Số 17 (2020), 19-26.
Trần, B. H. (2009). Đổi mới phương pháp dạy học, chương trình và sách giáo khoa. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Sư phạm.
Most read articles by the same author(s)
- Minh Gian Pham, Quoc Bao Dang, Thai Thuy Ngan Tam Tang, The wisdom of learning activities , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 01S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Essential values to “be human”, “live as humans”, and “become a good man” in Ho Chi Minh's secret wishes/virtue teachings , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 9 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Minh Gian Pham, Quoc Bao Dang, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Minh Chau Pham, Suggestions to promote career: Orientation, settlement, and achievement for young generation , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 11 No. 4 (2022): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Minh Gian Pham, Thi Tuyet Hanh Nguyen, Developing high school managers in accordance with principal standards responding to educational innovation , Dong Thap University Journal of Science: No. 37 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Kim Nen Tran, PGS Minh Gian Pham, A study on information technology competence in the context of educational innovation , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 3 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Trong Nam Phan, Minh Gian Pham, Phuong Vy Vo, Activities of academic advisors in Southern educational institutions and recommendations for evaluation criteria , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 11 No. 4 (2022): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, The 4.0 Industrial Revolution and its challenges to Viet mind and education , Dong Thap University Journal of Science: No. 42 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, “Study manners first” and the story of President Ho Chi Minh welcomes Kliment Voroshilov , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 10 No. 4 (2021): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Thi Le Nuong Cai, Minh Gian Pham, Management methods for students’ sports - music activities at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: No. 28 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Năng lực quản lý/ lãnh đạo của người Hiệu trưởng trong bối cảnh đổi mới giáo dục , Dong Thap University Journal of Science: No. 2 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities