Current management measures for innovative teaching in primary schools in Can Duoc district, Long An province

Ngoc Linh Hoang1,2, , Minh Gian Pham3
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Phuoc Tuy Primary School, Vietnam
3 Faculty of Social Sciences Teacher Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Renovating teaching not only helps students absorb knowledge but also equips them with the necessary skills and attitudes for sustainable development in the future. This study conducted a sociological survey combined with interviews with 110 management staff and teachers from primary schools in Can Duoc District, Long An Province. The results were analyzed and evaluated on the current teaching management in primary schools in this area. Then, the study identified the strengths, limitations, opportunities, and challenges of these current practices. Based on these findings, several management measures are proposed for the effectiveness of teaching method innovation in this area. This research has practical significance in supporting primary schools to improve teaching and learning quality, contributing to the development of students' competencies to meet the current educational innovation requirements.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Đặng, T. H. (2012). Năng lực và giáo dục theo tiếp cận năng lực. Tạp chí Quản lí giáo dục, số, 43, 18-26.
Hoàng, H. B. (2015). (2015). Năng lực và đánh giá theo năng lực. Tạp chí Khoa học, 6 (71), 22.
Lâm, T. H. H., & Hồ, V. T. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động dạy học môn Toán ở các trường tiểu học tại thành phố Bảo Lộc, tỉnh Lâm Đồng. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(01S), 92-101. https://doi.org/10.52714/dthu.13.01S.2024.1304.
Nguyễn, T. N. (2019). Dạy học theo phương pháp tiếp cận năng lực người học tại trường đại học - vai trò và giải pháp. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Khánh Hòa, số 6, 2019.
Nguyễn, T. D. (2020). Quản lý đổi mới phương pháp dạy học tiếng việt ở các trường tiểu học theo hướng tiếp cận phát triển năng lực học sinh. Tạp chí khoa học - Đại học Đồng Nai, Số 17 (2020), 19-26.
Trần, B. H. (2009). Đổi mới phương pháp dạy học, chương trình và sách giáo khoa. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Sư phạm.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>