Current development of primary school management staffs in Phung Hiep district, Hau Giang province

Dai Nghia Tran1, Cong Nam Tran2,
1 Faculty of Social Sciences Teacher Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

In the context of fundamental and comprehensive reform of education, current education has set very high requirements on the criteria of education administrators, requiring the education system in general and primary education in particular to have a change in training, fostering and providing the education sector with competent, dynamic and creative managers for educational innovation. Therefore, to this end, it is necessary to pay attention to the development of teachers and administrators. This paper presents the current development of managers in primary schools in Phung Hiep district, Hau Giang province. Surveying 123 managersand teachers, the results showed the current situation of the development of management staff in this area. There are still many inadequacies for improvement. 

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 Hội nghị Trung ương 8 khóa XI về “Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và Đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa- hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”
Dương, P. Q. (2019). Giải pháp phát triển đội ngũ tổ trưởng chuyên môn trường tiểu học theo tiếp cận năng lực. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 24, tháng 12/2019.
Hùng, L. V. (2021). Phát triển đội ngũ cán bộ quản lý trường tiểu học theo chuẩn Hiệu trưởng ở Thành phố Cao Bằng, tỉnh Cao Bằng. Tạp chí Khoa học - Đại học Tân Trào, 7(23).
Joyce, B., & Showers, B. (1989). Transfer of training: The contribution of coaching. Journal of Education, 163(2), 163-172.
Mehmood, T., Hassan, D. H. C., & Taresh, S. (2023). The role of the interpersonal skills of the school principals in optimizing positive school climate: A concept paper. International Journal of Emerging Issues in Social Science, Arts and Humanities (IJEISSAH), 1(2), 38-54.
Paposa, K. K., & Kumar, Y. M. (2019). Impact of training and development practices on job satisfaction: A study on faculty members of technical education institutes. Management and Labour Studies, 44(3), 248-262.
Quốc hội nước Cộng hòa xã hội chủ nghĩa Việt Nam. (2019). Luật Giáo dục số 43/2019/QH14 ngày 14/6/2019.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>