Current management of career guidance, experience activities for high school students in Tan Hiep, Kien Giang province
Main Article Content
Abstract
Under the 2018 General Education Program, vocational experience activities are compulsory educational activities, but the practice is of little interest to high schools. This study aims to evaluate the current management of career experience activities for high school students in Tan Hiep district, Kien Giang province. To this end, a questionnaire survey and in-depth interviews involving 160 managers and teachers in 4 high schools were conducted. The results, both quantitively and qualitatively, show that the current management of career experience activities for high school students in this area still has many inadequacies. The research results make an important contribution to helping principals of high schools in Tan Hiep district have a basis to propose appropriate management measures to meet educational quality goals under the 2018 General Education Program.
Keywords
Career guidance, experiential activities, high school students, high school, manage.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018). Chương trình Giáo dục phổ thông Hoạt động trải nghiệm hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo), Hà Nội.
Bùi, N. D. (2015). Hình thức tổ chức các hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong nhà trường phổ thông. Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 113, tháng 02/2015.
Bùi, T. T. H. (2023). Quản lý hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp cho học sinh ở trường trung học cơ sở. Tạp chí Khoa học Quản lý giáo dục, số 02(38), tháng 6 - 2023.
Cao, T. S. (2019). Thực trạng và biện pháp quản lý Hoạt động trải nghiệm ở các trường THCS huyện Vị Thủy, tỉnh Hậu Giang. Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt tháng 7/2019, 61-65.
Dewey, J. (2014). John Dewey – Cách ta nghĩ, bản dịch của Vũ Đức Anh. Hà Nội: NXB Tri thức.
Ngô, X. H. (2023). Một số vấn đề lí luận về quản lí hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp cho học sinh trung học phổ thông đáp ứng Chương trình Giáo dục phổ thông 2018. Tạp chí khoa học Trường Đại học Thủ đô Hà Nội - số 68/tháng 1 (2023).
Nguyễn, M. Đ., & Nguyễn, T. N. (2017). Xây dựng và tổ chức các hoạt động trải nghiệm trong chương trình giáo dục phổ thông mới. Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 146 - tháng 11/2017, 63-67.
Most read articles by the same author(s)
- Dai Nghia Tran, Dinh Vi Nguyen, Current teaching device management at primary schools in Loc Ninh District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Thanh Liem Truong, Current teaching equipment management in middle schools in Thanh Tri district, Soc Trang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Truong Sinh Vu, Current experience activities management at primary schools in Vinh Loi district, Bac Lieu province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Human resource development for experiential education activities in gifted high schools , Dong Thap University Journal of Science: No. 40 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Dai Nghia Tran, The current practice of student’ soft skill training at Dong Thap University: From the perspectives of students and lecturers, educational managers , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 3 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Dai Nghia Tran, Thi Hue Nguyen, Current management of experiential activities for students in primary schools Loc Ninh District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Tan Khanh Le, Current ethical education activities management for students in junior high schools Bu Gia Map District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Ngoc Thien Trung Nguyen, Current management of local education activities for students in primary schools Tam Nong district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Thi Hong Mai, Current competence-based mathematics teaching management at primary schools in Da Lat city, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Thi Thu Hong Che, Current status of managing moral education activities for students at primary schools in Da Lat city, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)