Current management of career guidance, experience activities for high school students in Tan Hiep, Kien Giang province

Dai Nghia Tran1, Tuan Le Bui2,
1 Faculty of Social Sciences Teacher Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Under the 2018 General Education Program, vocational experience activities are compulsory educational activities, but the practice is of little interest to high schools. This study aims to evaluate the current management of career experience activities for high school students in Tan Hiep district, Kien Giang province. To this end, a questionnaire survey and in-depth interviews involving 160 managers and teachers in 4 high schools were conducted. The results, both quantitively and qualitatively, show that the current management of career experience activities for high school students in this area still has many inadequacies. The research results make an important contribution to helping principals of high schools in Tan Hiep district have a basis to propose appropriate management measures to meet educational quality goals under the 2018 General Education Program.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương (2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 Hội nghị Trung ương 8 khóa XI về “Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và Đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa- hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018). Chương trình Giáo dục phổ thông Hoạt động trải nghiệm hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo), Hà Nội.
Bùi, N. D. (2015). Hình thức tổ chức các hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong nhà trường phổ thông. Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 113, tháng 02/2015.
Bùi, T. T. H. (2023). Quản lý hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp cho học sinh ở trường trung học cơ sở. Tạp chí Khoa học Quản lý giáo dục, số 02(38), tháng 6 - 2023.
Cao, T. S. (2019). Thực trạng và biện pháp quản lý Hoạt động trải nghiệm ở các trường THCS huyện Vị Thủy, tỉnh Hậu Giang. Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt tháng 7/2019, 61-65.
Dewey, J. (2014). John Dewey – Cách ta nghĩ, bản dịch của Vũ Đức Anh. Hà Nội: NXB Tri thức.
Ngô, X. H. (2023). Một số vấn đề lí luận về quản lí hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp cho học sinh trung học phổ thông đáp ứng Chương trình Giáo dục phổ thông 2018. Tạp chí khoa học Trường Đại học Thủ đô Hà Nội - số 68/tháng 1 (2023).
Nguyễn, M. Đ., & Nguyễn, T. N. (2017). Xây dựng và tổ chức các hoạt động trải nghiệm trong chương trình giáo dục phổ thông mới. Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 146 - tháng 11/2017, 63-67.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>