Current management of experiential education for preschool children in Binh Thuy district, Can Tho city

Dai Nghia Tran1, Thi Hoang Yen Phan2,
1 Faculty of Social Sciences Teacher Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Experiential education has been of interest to many domestic and international studies. However, the practice and management of experiential education activities for children in preschools Binh Thuy district, Can Tho city has not achieved the expected goal. This study aims to evaluate the current task in preschools Binh Thuy district, Can Tho city. This study was conducted among 121 administrators and teachers in 7 kindergartens, using the questionnaire survey and in-depth interview. The metric data are processed on a 5-point scale, while the interview results are thematically coded. The SPSS 22.0 application was used to for metric calculations. The results show that there are still many inadequacies in the current management on the related issues. The results make an important contribution to helping principals of preschools in Binh Thuy district, Can Tho city have practical foundations to propose appropriate management measures to meet the goal of quality education for children in preschools of this locality.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Thông tư Số: 01/VBHN-BGDĐT, ngày 13 tháng 4 năm 2021, Thông tư ban hành Chương trình Giáo dục mầm non.
Dewey, J. (2014). John Dewey - Cách ta nghĩ, bản dịch của Vũ Đức Anh. Hà Nội: NXB Tri thức.
Đặng, T. N. P., Lê, T. N., & Trần, V. N. (2022). Thiết kế hoạt động trải nghiệm nhằm phát triển ngôn ngữ mạch lạc cho trẻ mẫu giáo. Hue University Journal of Science: Social Sciences and Humanities, 131(6A), 31-44. https://doi.org/10.26459/hueunijssh.v131i6A.6484.
Fuller, C., Powell, D., & Fox, S. (2016). Making gains: the impact of outdoor residential experiences on students’ examination grades and self-efficacy. Educational Review, 69(2), 232–247. https://doi.org/10.1080/00131911.2016.1199538.
Ionescu, I. C. (2023). Experiential Learning in Early Childhood Education and Growth Mindset Development. Advances in Education Sciences, 2(2), 44-58. https://doi.org/10.5281/zenodo.4737671
Kuo, M., Barnes, M., & Jordan, C. (2022). Do experiences with nature promote learning? Converging evidence of a cause-and-effect relationship. High-Quality Outdoor Learning, 47-66. https://doi.org/10.1007/978-3-031-04108-2.
Montessori, M. (2014). Trẻ thơ trong gia đình. Người dịch: Trịnh Xuân Tuyết và Nghiêm Phương Mai. NXB Tri thức.
Nguyễn, T . T . H. (2017). Giáo dục kĩ năng xã hội qua trải nghiệm cho trẻ mầm non - xu hướng thế giới và bài học cho Việt Nam. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 143(8), 115-118.
Nguyễn, T . N. T. (2022). Một số biện pháp tổ chức hoạt động trải nghiệm nhằm phát triển khả năng phán đoán và suy luận của trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi. Tạp chí Giáo dục, 22(11), 21-26.
Nguyễn, T . M. T., & Trần, T. H. (2024). Thực trạng quản trị hoạt động trải nghiệm cho trẻ mẫu giáo ở các trường mầm non tư thục tại thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học Quản lý Giáo dục, 2(42).
Reed, C. S.(2021). Differentiated Experiential Learning Through Play as Supplemental Support for Prekindergarten Students. (Doctoral dissertation). Truy cập từ https://scholarcommons.sc.edu/etd/6513.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>