Current development of primary school management staff under principal standards in Tra On district, Vinh Long province

Dai Nghia Tran1, Thanh Quang Nguyen2,
1 Faculty of Social Sciences Teacher Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Under the general education program in 2018 in Vietnam, it is essential to train and foster a contingent of managers of educational institutions with sufficient knowledge and problem-solving skills in current educational practice. The team of education administrators at all levels in general and the management staff of primary schools in particular are the ones who directly lead, direct and administer all activities of the school, be a decisive factor for innovation and the quality of education and training. Managers directly affects the quality of school education results. Therefore, this study is to learn, analyze and evaluate the current development of primary school administrators in Tra On district, Vinh Long province, by surveying 360 subjects, including 146 managers; 214 teachers, based on a 4-level likert scale. The research results have shown that the concerned task in this area still has many inadequacies for improvement.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 Hội nghị Trung ương 8 khóa XI về “Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và Đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa- hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”.
Fullan, M. & Hargreaves, A. (Eds.). (1992). Teacher Development and Educational Change. London: Falmer Press.
La, V. H. (2021). Phát triển đội ngũ cán bộ quản lý trường tiểu học theo chuẩn hiệu trưởng ở thành phố Cao Bằng, tỉnh Cao Bằng. Tạp chí Khoa học Đại học Tân Trào, 7(23), 169-175. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2021/638
Leithwood, K. (1992). The principal role in teacher development, in M.G. Fullan &A. Hargreaves (Eds) Teacher Development and Educational Change. London: Falmer Press.
Nguyễn, V. Đ., & Nguyễn, T. S. (2016). Nâng cao chất lượng đội ngũ cán bộ quản lý các trường tiểu học huyện Thới Bình, tỉnh Cà Mau. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 21, 3-6. https://doi.org/10.52714/dthu.21.8.2016.367.
Nguyễn, T. (2020). Thực trạng phát triển đội ngũ cán bộ quản lý các trường tiểu học trên địa bàn thành phố Huế đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục hiện nay. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm, Đại học Huế, Số 04(56)A/2020, 86-95.
Quốc hội. (2019), Luật Giáo dục số 43/2019/QH14 ngày 14/6/2019.
Sammons, P., Hillman, J., & Mortimore, P. (1995). Key Characteristics of Effective Schools A Review of School Effectiveness Research. Report by the Institute of Education for the Office for Standards in Education. Truy cập từ https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED389826.pdf.
Thomson, J. M., & Holloway, D. G. (1997). Staff development procedures and a culture of collaboration in a primary school. Teacher Development, 1(2), 309-326. https://doi.org/10.1080/13664539700200017.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>