Management measures for experiential activities for high school students in Tam Nong district, Dong Thap province

Trong Nam Phan1, , Thi Le Xuan Doan2
1 Research Affairs Office, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Experiential activities play an important role in developing students' comprehensive qualities and capacities under the 2018 General Education Program. This article presents the results of assessing the current status of experiential activities management in high schools in Tam Nong district, Dong Thap province. It focuses on the aspects of management staff awareness, content and organization, implementation methods, participation of educational forces, and supporting facilities. The survey results show many limitations, including: Lack of facilities and equipment; Lack of clear criteria in testing and evaluation; Training programs that do not meet the needs; Lack of stable financial support.

From there, the article proposes measures to manage experiential activities, including: Developing specific and detailed activity plans suitable to local characteristics; Training and improving organizational capacity for teachers; Increasing investment and effective use of facilities; Expanding cooperation between schools, families and communities; Innovating and being flexible in organizing activities; Establishing scientific and objective monitoring and evaluation processes; Diversifying and stabilizing financial resources; Encouraging and motivating students to actively participate. These measures aim to improve the quality of comprehensive education in the locality, contributing to the effective implementation of the 2018 General Education Program.

 

 

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình hoạt động trải nghiệm và hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).
Hà, T. T. T., & Hoàng, T. L. (2023). Tổ chức hoạt động trải nghiệm xã hội cho học sinh trong dạy học lịch sử ở trường phổ thông (Nghiên cứu trường hợp trường trung học phổ thông địa bàn thành phố Thái Nguyên). TNU Journal of Science and Technology. https://doi.org/10.34238/tnu-jst.7816.
Hoàng, P. H. (2020). Tổ chức hoạt động trải nghiệm trong môn Giáo dục công dân ở trường trung học cơ sở thông qua dạy học tham quan thực địa. Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Khoa học Xã hội và Nhân văn. https://doi.org/10.26459/hueuni-jssh.v129i6A.5453.
Huỳnh, M. T., & Trần, T. A. Đ. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp các trường trung học phổ thông huyện Gò Quao, tỉnh Kiên Giang. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(03S), 142-149. https://doi.org/10.52714/dthu.13.03S.2024.1413.
Lê, T. H. T. (2019). Tổ chức hoạt động trải nghiệm cho học sinh trung học phổ thông. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, Số 19 tháng 7/2019, 42-47.
Ngọc, Đ. K., & Nam, N. T. H. (2024). Phát triển năng lực giải quyết vấn đề và sáng tạo cho học sinh lớp 11 qua hoạt động trải nghiệm trong môn Ngữ văn. Tạp chí Khoa học Đại học Cần Thơ, 60(1), 179-189. https://doi.org/10.22144/ctujos.2024.238.
Nguyễn, T. V. H. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động trải nghiệm cho học sinh các trường trung học cơ sở ở thành phố Đà Lạt, tỉnh Lâm Đồng. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(01S), 341-350. https://doi.org/10.52714/dthu.13.01S.2024.1327.
Trần, T. T., Hoàng, T. M. L., & Nguyễn, Đ. P. A. (2024). Khung năng lực tổ chức hoạt động trải nghiệm và hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp của giáo viên phổ thông. Tạp chí Giáo dục, 13-18.

Most read articles by the same author(s)