Measures to manage information technology application in child education at kindergartens in Long Phu district, Soc Trang province
Main Article Content
Abstract
The application of information technology in preschool education plays a critical role in enhancing educational quality and aligning with the demands of modern educational innovation. This article analyzes the current information technology application management in kindergartens in Long Phu district, Soc Trang province. It highlights key limitations: unsynchronized technical infrastructure, particularly in underprivileged areas; insufficient information technology proficiency among teachers and administrators; and inconsistent policies and guidelines for implementation.
The article, therefore, proposes several management measures, including: strengthening the leadership role of principals in raising awareness and improving IT application capacity; developing practical and tailored information technology application plans; investing in information technology facilities and equipment; enhancing the inspection, supervision, and evaluation of implementation processes; and conducting regular reviews to refine and improve planning.
These measures aim to optimize information technology application effectiveness in preschool education in Long Phu district, fostering educational innovation and supporting the comprehensive development of children.
Keywords
Education management, educational innovation, information technology application, Long Phu district, preschool education.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Dương, T. S., & Phan, N. T. (2023). Thực trạng quản lý hoạt động ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học ở các trường trung học cơ sở huyện Cát Tiên, tỉnh Lâm Đồng. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(04S), 193-204. https://doi.org/10.52714/dthu.13.04S.2023.1455.
Hồng, V. T., & Phạm, M. G. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học môn Tự nhiên và Xã hội ở các trường tiểu học huyện Bình Chánh, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(03S), 85-95. https://doi.org/10.52714/dthu.13.03S.2024.1407.
Lê, T. G., & Đỗ, M. H. (2015). Ứng dụng công nghệ thông tin trong việc học tiếng Anh của học sinh khối lớp 11 Trường Trung học phổ thông Thành phố Cao Lãnh. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 15, 96-101. https://doi.org/10.52714/dthu.15.8.2015.254.
Lê, T. N. M. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học ở các trường trung học cơ sở huyện Tân Phú Đông, tỉnh Tiền Giang. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(03S), 223-231. https://doi.org/10.52714/dthu.13.03S.2024.1421.
Nguyễn, T. H. (2021). Xây dựng công cụ nghiên cứu ảnh hưởng của các tiêu chí về "Nuôi dưỡng, chăm sóc sức khỏe và giáo dục trẻ em” trong chuẩn nghề nghiệp đến kĩ năng nghiệp vụ của giáo viên trường mầm non. Tạp chí Giáo dục, 496(2), 8-13. https://doi.org/10.12345/tcgd.496.2.2021.008.
Nguyễn, T. V., & Phạm, M. G. (2024). Thực trạng và biện pháp quản lý hoạt động ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học ở các trường trung học cơ sở huyện Bình Chánh, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(02S), 110-123. https://doi.org/10.52714/dthu.13.02S.2024.1361.
Trần, K. T., & Đào, H. N. (2025). Thực trạng quản lý hoạt động ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học ở các trung học cơ sở thành phố Bạc Liêu, tỉnh Bạc Liêu. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(04S), 207-217. https://doi.org/10.52714/dthu.13.04S.2025.1460.
Most read articles by the same author(s)
- Thi My Dung Nguyen, Thi Thanh Thảo Nguyen, Solutions to improve professional capacity for Information Technology Faculty in the context of Industrial Revolution 4.0 in Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 9 No. 6 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Trong Nam Phan, Minh Gian Pham, Phuong Vy Vo, Activities of academic advisors in Southern educational institutions and recommendations for evaluation criteria , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 11 No. 4 (2022): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Van De Nguyen, Thanh Tan Luong, Trong Nam Phan, Trung Danh, Phuong Vy Vo, Discussion on research capability of teachers in pedagogical universities/faculties to meet the requirements of the New General Education Curriculum 2018 , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 10 No. 6 (2021): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Van De Nguyen, Van Thong Ho, Trong Nam Phan, Improving the effectiveness of research groups at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 11 No. 3 (2022): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Thi Thanh Thao Nguyen, Duc Thinh Vo, Directional (convex) subdifferential and applications , Dong Thap University Journal of Science: No. 21 (2016): Part B - Natural Sciences
- Trong Nam Phan, Thi Be Nhi Nguyen, Developing preschool management staffs in Cai Lay town, Tien Giang province to meet educational innovation requirements , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 02S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dr. Trong Nam Phan, Thi Cam My Phung, Current situation of managing the training activities for preschool teachers in Cai Lay town, Tien Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Trong Nam Phan, Tran Nghia Ngo, Measures to manage self-assessment activities in education quality accreditation of primary schools in Can Giuoc district, Long An province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 04S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dr. Trong Nam Phan, Truong Giang Nguyen, Measures to manage moral education activities for students of high schools in Tam Nong district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 03S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Trong Nam Phan, Thi Le Xuan Doan, Management measures for experiential activities for high school students in Tam Nong district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 03S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)