Measures to manage information technology application in child education at kindergartens in Long Phu district, Soc Trang province

Trong Nam Phan , Thi Thanh Thao Nguyen1
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The application of information technology in preschool education plays a critical role in enhancing educational quality and aligning with the demands of modern educational innovation. This article analyzes the current information technology application management in kindergartens in Long Phu district, Soc Trang province. It highlights key limitations: unsynchronized technical infrastructure, particularly in underprivileged areas; insufficient information technology proficiency among teachers and administrators; and inconsistent policies and guidelines for implementation.

The article, therefore, proposes several management measures, including: strengthening the leadership role of principals in raising awareness and improving IT application capacity; developing practical and tailored information technology application plans; investing in information technology facilities and equipment; enhancing the inspection, supervision, and evaluation of implementation processes; and conducting regular reviews to refine and improve planning.

These measures aim to optimize information technology application effectiveness in preschool education in Long Phu district, fostering educational innovation and supporting the comprehensive development of children.

 

 

Article Details

References

Cổ, T. M. Đ., & Trần, T. T. M. (2024). Đề xuất mô hình ứng dụng công nghệ thông tin trong kiểm tra, đánh giá theo định hướng giáo dục thông minh. Tạp chí Giáo dục, 24(8), 30-34. https://doi.org/10.12345/tcgd.24.8.2024.030.
Dương, T. S., & Phan, N. T. (2023). Thực trạng quản lý hoạt động ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học ở các trường trung học cơ sở huyện Cát Tiên, tỉnh Lâm Đồng. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(04S), 193-204. https://doi.org/10.52714/dthu.13.04S.2023.1455.
Hồng, V. T., & Phạm, M. G. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học môn Tự nhiên và Xã hội ở các trường tiểu học huyện Bình Chánh, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(03S), 85-95. https://doi.org/10.52714/dthu.13.03S.2024.1407.

Lê, T. G., & Đỗ, M. H. (2015). Ứng dụng công nghệ thông tin trong việc học tiếng Anh của học sinh khối lớp 11 Trường Trung học phổ thông Thành phố Cao Lãnh. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 15, 96-101. https://doi.org/10.52714/dthu.15.8.2015.254.
Lê, T. N. M. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học ở các trường trung học cơ sở huyện Tân Phú Đông, tỉnh Tiền Giang. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(03S), 223-231. https://doi.org/10.52714/dthu.13.03S.2024.1421.
Nguyễn, T. H. (2021). Xây dựng công cụ nghiên cứu ảnh hưởng của các tiêu chí về "Nuôi dưỡng, chăm sóc sức khỏe và giáo dục trẻ em” trong chuẩn nghề nghiệp đến kĩ năng nghiệp vụ của giáo viên trường mầm non. Tạp chí Giáo dục, 496(2), 8-13. https://doi.org/10.12345/tcgd.496.2.2021.008.
Nguyễn, T. V., & Phạm, M. G. (2024). Thực trạng và biện pháp quản lý hoạt động ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học ở các trường trung học cơ sở huyện Bình Chánh, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(02S), 110-123. https://doi.org/10.52714/dthu.13.02S.2024.1361.
Trần, K. T., & Đào, H. N. (2025). Thực trạng quản lý hoạt động ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học ở các trung học cơ sở thành phố Bạc Liêu, tỉnh Bạc Liêu. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(04S), 207-217. https://doi.org/10.52714/dthu.13.04S.2025.1460.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>