Current management of life skills education for primary school students in Tan Thanh district, Long An province

Dai Nghia Tran1, Ngoc Chu Nguyen2,
1 Faculty of Political Education and Educational Management, School of Education, Dong Thap University, 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Life skills are essential competencies that enable students to effectively cope with real-life situations while actively applying the knowledge they have acquired in practical contexts. However, life skills education has not yet received adequate attention in many primary schools. This article presents the results of a survey on the current state of life skills education management for students at primary schools in Tan Thanh District, Long An Province. The study involved 296 participants, including school administrators and teachers from 10 primary schools in the district. Data were collected using questionnaires, in-depth interviews, and statistical analysis. The questionnaire data were processed on a 5-point Likert scale. Meanwhile, interview results were coded for qualitative analysis, and Excel software was used to calculate average scores and rankings. The research findings indicate that the management of life skills education in the surveyed schools is still limited in areas such as planning, implementation, direction, supervision, and collaboration with relevant stakeholders. These findings provide a critical basis for school principals to propose appropriate management solutions, thereby contributing to improving the overall quality of education for students.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018). Chương trình tổng thể giáo dục phổ thông, ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018.
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018). Thông tư số 20/2018/TT-BGDĐT ngày 22 tháng 8 năm 2018 về việc ban hành Chuẩn nghề nghiệp dành cho GV tại các cơ sở giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2022). Tài liệu hướng dẫn thực hiện các hoạt động giáo dục kỹ năng sống và giáo dục ngoài giờ lên lớp tại các cơ sở giáo dục phổ thông. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Delors, J. (1996). Learning: The treasure within. Paris: UNESCO Publishing.
Nguyễn, T. M. L. (2010). Bồi dưỡng giá trị sống và kỹ năng sống cho học sinh ở bậc tiểu học. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
OECD. (2021). The future of education and skills: OECD 2030 learning framework. Paris: OECD Publishing.
Trần, V. T. (2023). Công tác quản lý hoạt động giáo dục kỹ năng sống theo định hướng phát triển năng lực cho học sinh tiểu học. Tạp chí Quản lý Giáo dục, (36), 23-26.
UNESCO (2022). Reimagining our futures together: A new social contract for education. UNESCO Publishing.
UNICEF (1996). Life skills: Child and adolescent development. United Nations Children 's Fund.
World Education Forum. (2000). The Dakar framework for action: Education for all – Meeting our collective commitments. UNESCO Publishing.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>