The current development of management staff in kindergartens in Binh Chanh District, Ho Chi Minh City

Van De Nguyen1, Ngoc Giau Nguyen2,
1 Center for Training Partnership and Professional Development, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Preschool administrators play a key role in organizing, operating, implementing programs, innovating teaching methods, and caring for children. Thus, developing a team of preschool administrators is an urgent requirement, which will directly help improve the quality of education. This research focuses on studying the current situation by surveying 208 managers and teachers of preschools in Binh Chanh district, Ho Chi Minh City. The research results show that the development of management staff in preschools in this district still has many limitations. These result will thereby help managers at all levels have a basis to propose necessary and feasible measures to building a strong management staff team, meeting the requirements of educational innovation.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương Đảng. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 25/2018/TT-BGDĐT ban hành Chuẩn nghề nghiệp hiệu trưởng cơ sở giáo dục mầm non. Hà Nội.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 52/2020/TT-BGDĐT ngày 31/12/2020: Ban hành Điều lệ trường mầm non.
Nguyễn, T. K. A. (2017). Phát triển đội ngũ cán bộ quản lý trường mầm non trong bối cảnh đổi mới giáo dục hiện nay. Luận án Tiến sĩ, Học viện Quản lý Giáo dục.
Nguyễn, T. T. (2016). Xây dựng chuẩn năng lực cán bộ quản lý giáo dục mầm non. Đề tài khoa học cấp Bộ, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, V. Đ. (Chủ biên), Phạm, M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. NXB Giáo dục Việt Nam.
Phạm, T. C. (2011). Giáo trình Quản lý giáo dục mầm non. NXB Giáo dục.
Phòng Giáo dục và Đào tạo huyện Bình Chánh. (2024). Báo cáo tổng kết năm học 2023–2024 và nhiệm vụ năm học 2024-2025.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>