The current development of management staff in kindergartens in Binh Chanh District, Ho Chi Minh City
Main Article Content
Abstract
Preschool administrators play a key role in organizing, operating, implementing programs, innovating teaching methods, and caring for children. Thus, developing a team of preschool administrators is an urgent requirement, which will directly help improve the quality of education. This research focuses on studying the current situation by surveying 208 managers and teachers of preschools in Binh Chanh district, Ho Chi Minh City. The research results show that the development of management staff in preschools in this district still has many limitations. These result will thereby help managers at all levels have a basis to propose necessary and feasible measures to building a strong management staff team, meeting the requirements of educational innovation.
Keywords
Development, education management staff, preschool education, team development.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 25/2018/TT-BGDĐT ban hành Chuẩn nghề nghiệp hiệu trưởng cơ sở giáo dục mầm non. Hà Nội.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 52/2020/TT-BGDĐT ngày 31/12/2020: Ban hành Điều lệ trường mầm non.
Nguyễn, T. K. A. (2017). Phát triển đội ngũ cán bộ quản lý trường mầm non trong bối cảnh đổi mới giáo dục hiện nay. Luận án Tiến sĩ, Học viện Quản lý Giáo dục.
Nguyễn, T. T. (2016). Xây dựng chuẩn năng lực cán bộ quản lý giáo dục mầm non. Đề tài khoa học cấp Bộ, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, V. Đ. (Chủ biên), Phạm, M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. NXB Giáo dục Việt Nam.
Phạm, T. C. (2011). Giáo trình Quản lý giáo dục mầm non. NXB Giáo dục.
Phòng Giáo dục và Đào tạo huyện Bình Chánh. (2024). Báo cáo tổng kết năm học 2023–2024 và nhiệm vụ năm học 2024-2025.
Most read articles by the same author(s)
- Van Thong Ho, Van De Nguyen, Van Nam Thieu, Procedures of capacity training activities for teachers to run local educational contents in high school , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 01S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van De Nguyen, Minh Gian Pham, Van Ban Nguyen, Giải pháp đào tạo, bồi dưỡng nâng cao trình độ chuyên môn, nghiệp vụ và tạo động lực làm việc cho đội ngũ giáo viên mầm non tỉnh Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 10 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Minh Dao Hang, Van De Nguyen, The current situation of managing competence-based teaching for primary school students in Bình Tân district, Ho Chi Minh City , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 03S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van De Nguyen, Tan Dat Truong, Van Thong Ho, Thuy Nhu Phuong Tran, Faculties on activities of training highly qualified human resources: Research in the Mekong Delta , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 7 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Tan Dat Truong, Van De Nguyen, Cam Thao Trang Huynh, Thuy Nhu Phuong Tran, Developing leaders and managers’ administrative and managerial competences in Vietnamese universities , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 3 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Quoc Bao Dang, Van De Nguyen, Minh Gian Pham, Reading "Ho Chi Minh – education pioneer” by Tran Van Nhung resonances and associations , Dong Thap University Journal of Science: No. 19 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thanh Phong Huynh, Van De, Current management of students' learning activities at Can Tho Medical College , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 03S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van De Nguyen, Thanh Tan Luong, Trong Nam Phan, Trung Danh, Phuong Vy Vo, Discussion on research capability of teachers in pedagogical universities/faculties to meet the requirements of the New General Education Curriculum 2018 , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 10 No. 6 (2021): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Van De Nguyen, Ngoc Toan Nguyen, Phát triển đội ngũ giáo viên trung học phổ thông đáp ứng chuẩn nghề nghiệp ở huyện đảo Phú Quốc, tỉnh Kiên Giang , Dong Thap University Journal of Science: No. 30 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities
- To Huu Lam, Van De, Current management of information technology application activities on high school teaching in Bac Lieu city, Bac Lieu province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 04S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)