The current situation of managing educational socialization activities in preschools in Binh Tan District, Ho Chi Minh City
Main Article Content
Abstract
This article evaluates the current situation of managing the socialization of preschools education in Binh Tan district, Ho Chi Minh city. Based on theoretical foundations and previous studies, this study clarifies the legal framework, roles, and achievements while identifying the limitations and shortcomings in managing educational socialization in preschools. Main methods involved document analysis, information synthesis and comparison with practice. The findings reveal that educational socialization plays an important role in mobilizing social resources, improving facilities, and enhancing childcare and education quality; however, resource mobilization remains uneven, and coordination mechanisms are not sufficiently effective. This study provides a scientific basis to propose appropriate management solutions to improve the quality and effectiveness of socialized education activities in preschools.
Keywords
Binh Tan district, educational socislization, management, preschool education.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2021). Thông tư số 01/VBHN-BGDĐT: Chương trình Giáo dục mầm non. Hà Nội.
Chính phủ (2008). Nghị định số 69/2008/NĐ-CP về chính sách khuyến khích xã hội hóa trong lĩnh vực giáo dục, dạy nghề, y tế, văn hóa, thể thao, môi trường.
Chính phủ (2019). Nghị quyết số 35/NQ-CP về tăng cường huy động nguồn lực xã hội đầu tư cho phát triển giáo dục và đào tạo giai đoạn 2019–2025. Hà Nội
Nguyễn Q. C & Nguyễn T. M. L (2010). Giáo trình Quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn T. H. (2019). Quản lý hoạt động xã hội hóa giáo dục trong trường mầm non. Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 158.
Nguyễn V. T. & Hồ V. T. (2023). Thực trạng quản lý công tác xã hội hóa giáo dục tại các trường mầm non thành phố Đồng Xoài, tỉnh Bình Phước. Tạp chí Khoa học Giáo dục.
Phan. H. T (2019). Xã hội hóa giáo dục tại huyện Phụng Hiệp, tỉnh Hậu Giang. Tạp chí Giáo dục.
Phùng Đ. M & Tống T. Q. (2019). Quản lý hoạt động xã hội hóa giáo dục: Lý luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Quốc hội (2019). Luật Giáo dục số 43/2019/QH14. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Trần H. N. (2024). Xã hội hóa giáo dục và phát triển giáo dục toàn diện. Tạp chí Khoa học Giáo dục.
Trần T. H. (2012). Một số nội dung cần đổi mới trong công tác xã hội hóa giáo dục huyện Năm Căn, tỉnh Cà Mau. Tạp chí Giáo dục.
Từ điển Giáo dục học (2001). Hà Nội: NXB Từ điển Bách khoa.
Most read articles by the same author(s)
- Ngoc Hien Huynh, TS Hung Cuong Le, Currently managing career guidance activities for students in secondary schools in Can Duoc district, Long An province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 04S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Tan Phat Le, Hung Cuong Le, Currently managing english teaching based on competce-development at secondary schools in Ninh Kieu district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 04S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Hung Cuong Le, Nhu Y Ho, The current development of management staff based on principle standards at lower secondary schools in Co Do District, Can Tho City , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 14 No. 03S (2025): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Ngoc Binh Do, Hung Cuong Le, Current self-assessment management activities in educational quality accreditation at lower secondary schools in My Tho city, Tien Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 03S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Hung Cuong Le, Le Khanh Huy Phan, The current management of Physical Education teaching activities oriented toward competency development for high school students in District 7, Ho Chi Minh City , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 14 No. 03S (2025): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Hung Cuong Le, Ngoc Duc Duong, The current situation of managing experiential activities for exploring the surrounding environment among five-year-old children in preschools of Tan Phu District, Ho Chi Minh City , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 14 No. 06S (2025): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)