The role of Vietnam’s educational science in developing “Viet mind” sustainably
Main Article Content
Abstract
During the course of the nation’s history, Vietnam’ educational science has experienced vicissitudes in undertaking assignments of developing “Viet mind” sustainably. This article aims to present the development of Vietnam’s education science from its foundation in the war time against American imperialists to its growth in the years of innovation based on the political credos of building the nation moving towards socialism, and its duties of implementing sustainable development in the new circumstances of intellectual economy.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
[1]. Phạm Minh Hạc (2014), Luận bàn về Giáo dục/Quản lý Giáo dục, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[2]. Yuval Noah Harari (2019), 21 Bài học cho thế kỷ 21, NXB Thế giới - Nhã Nam, Hà Nội.
[3]. Tô Duy Hợp và nhiều tác giả (2016), Khoa học tư duy từ nhiều tiếp cận khác nhau, NXB Tri thức Hà Nội.
[4]. Phan Văn Kha, Nguyễn Lộc (2011), Khoa học giáo dục Việt Nam từ đổi mới đến nay, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[2]. Yuval Noah Harari (2019), 21 Bài học cho thế kỷ 21, NXB Thế giới - Nhã Nam, Hà Nội.
[3]. Tô Duy Hợp và nhiều tác giả (2016), Khoa học tư duy từ nhiều tiếp cận khác nhau, NXB Tri thức Hà Nội.
[4]. Phan Văn Kha, Nguyễn Lộc (2011), Khoa học giáo dục Việt Nam từ đổi mới đến nay, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Chi Got Nguyen, Vietnam’s modern national education: understanding the development process and prospective missions , Dong Thap University Journal of Science: No. 42 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Minh Gian Pham, Thi Thu Lieu Dang, Thanh Hung Huynh, Realities and solutions to developing managerial staffs of Dong Thap high schools subject to principals standard , Dong Thap University Journal of Science: No. 25 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Minh Gian, Thi Tuyet Hanh Nguyen, Hong Phuc Phan, Study on the functons and competencies of a high school principal In the current circumstances , Dong Thap University Journal of Science: No. 12 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Uncle Ho with educational staffs , Dong Thap University Journal of Science: No. 31 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities
- Minh Gian Pham, Quoc Bao Dang, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Pham Van Dong – The excellent politican and educationlist of the country , Dong Thap University Journal of Science: No. 18 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Minh Gian Pham, Quoc Bao Dang, Some of uncle ho’s teachings 60 years ago in fire rooster year - 1957 , Dong Thap University Journal of Science: No. 23 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Quán triệt lời dạy của Bác Hồ ở một số thời điểm lịch sử vào việc triển khai chiến lược giáo dục hiện nay , Dong Thap University Journal of Science: No. 3 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities
- Minh Gian Pham, Quoc Bao Dang, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Twelve instructions in uncle ho’s education heritage and eduction innovation , Dong Thap University Journal of Science: No. 16 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Tam Tang, Educating young generation about patriotism and will to protect nation’s sovereignty basing on the ancerotrs’ intelligence , Dong Thap University Journal of Science: No. 13 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Tuyet Hanh Nguyen, Minh Gian Pham, Kinh nghiệm đánh giá chất lượng chương trình đào tạo của một số nước trên thế giới và vận dụng ở Việt Nam , Dong Thap University Journal of Science: No. 7 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities