Initially building the experiment instruction ability for students of chemistry teacher education

Thi Thu Lieu Dang1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Chemistry is an experimental science, so teachers have not only good theoretical knowledge but also experimental skills. Chemistry experiments are tools making contributions to renovating teaching methods towards activating learners’ activities. Therefore, during their training, Chemistry Teacher Education students, in different ways, need to gradually develop professional capacities, especially the ability to instruct Chemistry experiments in order to serve their profession well in the future.

Article Details

References

[1]. Hải Bình (2015), “Giải pháp nâng cao năng lực nghề cho sinh viên sư phạm”, Báo Giáo dục và Thời đại, từ http://giaoducthoidai.vn/trao-doi/giai-phap-nang-cao-nang-luc-nghe-cho-sinh-vien-su- pham-1289569.html
[2]. Tôn Quang Cường, Phạm Kim Chung (2009), “Rèn luyện kĩ năng dạy học thí nghiệm cho sinh viên sư phạm thuộc khối ngành khoa học tự nhiên”, Tạp chí Khoa học Đại học Quốc gia Hà Nội, Khoa học Xã hội và Nhân văn, (số 1S), tr. 36-41.
[3]. Đặng Thị Thu Liễu (2014), “Rèn luyện kỹ năng thực hành Hóa học cho sinh viên thông qua học phần thực hành Hóa học Vô cơ”, Tạp chí khoa học Đại học Đồng Tháp, (số 11), tr. 117-120.
[4]. Nguyễn Thị Sửu, Hoàng Văn Côi (2008), Thí nghiệm hóa học ở trường phổ thông, NXB Khoa học và Kỹ thuật, Hà Nội.
[5]. Nguyễn Xuân Trường (2010), Phương pháp dạy học hóa học ở trường phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam.

Most read articles by the same author(s)