Current management of experiential activities for students in primary schools Loc Ninh District, Binh Phuoc Province

Dai Nghia Tran1, , Thi Hue Nguyen2
1 Dong Thap University
2 Postgraduate, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Experiential activities contribute significantly to personality formation, development of key qualities, general competencies and specific competencies for students. Activitiy contents are built on linking cross-students, with society, with nature and with profession. To that goal, school management is essential. The article evaluates the actual management of experiential activities for students in 7 primary schools in Loc Ninh district, Binh Phuoc province. The survey results were processed with SPSS 20.0 on a 4-level Likert scale to calculate the mean score, percentage, and standard deviation. The research results showed that there are still many shortcomings in the task management in these local primary schools.

Article Details

References

Ban chấp hànhTrung ương (2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW, ngày 04/11/2013 của Hội nghị lần thứ tám Ban chấp hành TW khóa XI về “Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa - hiện đại hóa trong điều kiện nền kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”. Nghị quyết của Hội nghị Trung Ương 8 khóa XI về Đổi mới căn bản toàn diện giáo dục.
Baysal1, Z. Nurdan; Özlem Apak Tezcan, KamilErsin Araç. (2018). Perceptions of Elementary School Students: Experiences and Dreams about the Life Studies Course. Universal Journal of Educational Research. 6(3), 440-454. DOI: 10.13189/ujer.2018.060311.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình hoạt động trải nghiệm, trải nghiệm hướng nghiệp ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về Ban hành chương trình giáo dục phổ thông.
Bevan & Kipka. (2012). Experiential learning is especially effective in fostering “talent management, leadership performance, competence development, change management, community involvement, volunteering, cross-cultural training and entrepreneurship. Management education students, 2012, p. 194.
Dewey, J. (Phạm Anh Tuấn dịch).(2012). Kinh nghiệm và Giáo dục. NXB Trẻ.
Makarenco, A.S. (1984). Giáo dục người công dân. Hà Nội: NXB Giáo dục.

Most read articles by the same author(s)