Giải pháp đào tạo, bồi dưỡng nâng cao trình độ chuyên môn, nghiệp vụ và tạo động lực làm việc cho đội ngũ giáo viên mầm non tỉnh Đồng Tháp
Main Article Content
Abstract
Basing on the findings of the research on the reality of nursery teaching staff in Dong Thap province, this article aims to propose solutions on training and fostering professional knowledge and skills as well as providing incentives for nursery teachers to contribute towards enhancing the training quality of this level of education responding to the requirements of radically and comprehensively innovating Vietnam’s education and training.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
solutions, teacher, nursery, Dong Thap
References
[2]. Le Xuân Hồng (2001), Cải tiến nội dung chương trình va phương pháp giảng dạy trong trường sư phạm mầm non theo hướng sư phạm tích hợp, Đề tài NCKH cấp Thành phố HCM.
[3]. Nguyễn Kỳ (Chủ biên) (1995), Phương pháp giáo dục tích cực lấy người học làm trung tâm, NXB Giáo Dục Hà Nội.
[4]. Sở Giáo dục và Đào tạo Đồng Tháp, các Báo cáo tổng kết và triển khai phương hướng năm học (từ 2010-2011 đến 2013-2014).
[5]. Nguyễn Ánh Tuyết (2004), Giáo dục mầm non - Những vấn đề lý luận và thực tiễn, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Kim Nen Tran, PGS Minh Gian Pham, A study on information technology competence in the context of educational innovation , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 3 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Trong Nam Phan, Minh Gian Pham, Phuong Vy Vo, Activities of academic advisors in Southern educational institutions and recommendations for evaluation criteria , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 11 No. 4 (2022): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, The 4.0 Industrial Revolution and its challenges to Viet mind and education , Dong Thap University Journal of Science: No. 42 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, “Study manners first” and the story of President Ho Chi Minh welcomes Kliment Voroshilov , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 10 No. 4 (2021): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Thi Le Nuong Cai, Minh Gian Pham, Management methods for students’ sports - music activities at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: No. 28 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van De Nguyen, Hac Dich Pham, Solutions to enhancing capacity of high school english teaching staff in Ba Ria - Vung Tau Province , Dong Thap University Journal of Science: No. 23 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Năng lực quản lý/ lãnh đạo của người Hiệu trưởng trong bối cảnh đổi mới giáo dục , Dong Thap University Journal of Science: No. 2 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tan Dat Truong, Van De Nguyen, Cam Thao Trang Huynh, Thuy Nhu Phuong Tran, Developing leaders and managers’ administrative and managerial competences in Vietnamese universities , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 3 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Ho Chi Minh’s instructions: “Take self-learning as core. Discussions and directions added” , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 9 No. 2 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Van De Nguyen, Van Nghiem Nguyen, Thực trạng và giải pháp nâng cao chất lượng đội ngũ giáo viên phổ thông ở tỉnh Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities